19 دی آنلاین: جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: واژگونی مرگبار اتوبوس در یزد ۱۰ کشته و 42 مصدوم بر جای گذاشت.
بامداد امروز یک اتوبوس از بوشهر راهی مشهد بود که در کیلومتر ۲۰ جاده ساغند دچار سانحه شد.

در همین رابطه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از انتقال مصدومان حادثه اتوبوس بوشهر- مشهد به نزدیکترین مراکز درمانی و بیمارستان‌های یزد، اردکان و میبد خبر داد.

محمد عشقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به واژگونی اتوبوس بوشهر - مشهد در کیلومتر ۲۰ محور ساغند به رباط گفت: این حادثه بامداد امروز ساعت ۰۲:۵۰ رخ داد که تیم‌های امدادی هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه این حادثه ۱۰ فوتی داشته است بیان کرد: اجساد در اتوبوس گیر افتاده که توسط نجاتگران هلال احمر و با استفاده از ست های نجات رهاسازی و تحویل عوامل ذیربط شد.
وی با اشاره به اینکه علت حادثه توسط راهنمایی ورانندگی در دست بررسی است گفت: این حادثه 42 مصدوم در پی داشت که پس از رهاسازی توسط نیروهای هلال احمر و اقدامات اولیه درمانی با کد های آمبولانس اورژانس به نزدیک ترین مراکز درمانی و بیمارستان‌های یزد، اردکان و میبد انتقال داده همچنین ۵ نفر بصورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.
عشقی یادآور شد: هفت تیم امدادی هلال احمر از شهرستان های اردکان (پایگاه خرانق و غزال سیاه کوه)، پایگاه کمربندی غربی میبد، یزد، اشکذر، یک کد آمبولانس از پایگاه مسجد شکر طبس و یک خودرو فرماندهی از مرکز استان یزد، با سه خودرو نجات و سه آمبولانس و بیش از بیست نفر نجاتگر در صحنه حادثه حضور داشته و مشغول امدادرسانی و رهاسازی مصدومین و اجساد شدند.
اورژانس استان یزد اسامی مصدومان حادثه اتوبوس ساغند را منتشر کرد.
این اتوبوس که از بوشهر به مقصد مشهد در حال حرکت بود، در حوالی ساغند دچار سانحه شد که متأسفانه ۱۰ نفر در این حادثه جان باختند.
۴۲ مصدوم اکنون در بیمارستان‌های یزد تحت نظر اورژانس در حال مداوا هستند که اسامی آنها منتشر شد.


 

 


 

 

 

 

  • نویسنده :
  • منبع :