19 دی آنلاین: معاون وزیر جهاد کشاورزی از استعفا برخی کارمندان این وزارت‌خانه به علت حقوق کم خبر داد.
شاهپور علائی مقدم، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری درباره وضعیت رفاهی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۶۴ هزار نیرو در ستاد، استان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابع وزارت جهاد کشاورزی مشغول به کار هستند که در روستاها، مزارع و باغات خذمت رسانی می کنند بنابراین باید مزایای بهتری برای آنان در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: اکنون ۱۴ میلیون تومان میانگین حقوق کارمندان وزارت جهاد کشاورزی است و این عدد در مقابل وظایف کارکنان این وزارتخانه ناچیز است و در بین ۱۹ وزارتخانه جایگاه ۱۵ را دارد.
علائی مقدم گفت: به‌ دلیل پایین بودن پایه حقوقی، برخی از کارمندان وزارت جهاد کشاورزی با مدرک دکتری استعفا داده‌ اند و برخی افراد با داشتن مدرک فوق‌لیسانس و دکتری بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.
به گفته وی، طی هفته های اخیر ۶ نفر از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با مدرک دکتری استعفا دادند.
علائی مقدم اظهارداشت: با توجه به نارضایتی‌ هایی که درباره حقوق کارمندان در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد، پرونده ۶۴ هزار پرسنل این وزارتخانه بررسی شد که تفاوت‌ های زیادی میان حقوق دریافتی پرسنل وجود داشت که تلاش داریم عدالت را در این زمینه اجرا کنیم.
وی ادامه داد: البته برخی کارکنان که حضور آنها در وزارت جهاد کشاورزی نهادینه شده، مشغول به فعالیت هستند اما در نهایت به‌ دنبال هم ترازی حقوق در وزارت جهاد کشاورزی میان کارمندان مختلف و هم‌ترازی با سایر وزارتخانه‌ ها هستیم.
  • نویسنده :
  • منبع :