۱۹ دی آنلاین: رئیس‌جمهور خطاب به مهمانان کشورهای اسلامی گفت: وحدت ما در مقابل دشمنان مانع رفتارهای دلبخواهی بیگانگان خواهد بود.
مسعود پزشکیان صبح شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ همزمان‌ با خجسته‌ سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی(ص) و امام‌ جعفر صادق(ع)  در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان سی‌وهشتمین کنفرانس وحدت در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما اگر با هم وحدت داشته و گذشته از اختلاف نظرها در مقابل دشمنان ید واحد شویم هم جامعه و کشور خودمان را می توانیم آباد و آزاد کنیم و هم کشورهای مسلمان می‌توانند در سرزمینی که زندگی می‌کنیم با عزت با یکدیگر رابطه داشته باشند. اقتصاد و فرهنگ‌نشان را حفظ کنند و اجازه ندهند بیگانگان هر کاری که دلشان خواست انجام دهند.
وی با اشاره به سیره نبوی در ایجاد اتحاد و اخوت بین مسلمانان، راه جلوگیری از تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را برادری و ید واحده شدن مسلمانان دانست و گفت: اگر مسلمانان متحد و ید واحده بودند، رژیم صهیونیستی به خود جرأت جنایات کنونی و کشتار زنان و کودکان را نمی‌داد.
رئیس‌جمهور دوران دفاع مقدس را نمونه‌ای بارز از تاثیرگذاری وحدت و انسجام دانست و خاطر نشان کرد: در دفاع مقدس، ملت ایران با وحدت درونی خود در مقابل دشمن متجاوز بعثی که همه قدرت‌های دنیا از آن حمایت می‌کردند، ایستاد و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور تصرف شود.
  • نویسنده :
  • منبع :