19 دی آنلاین: استاندار خراسان جنوبی از افزایش تعداد فوتی‌های معدن طبس به ۱۳ فوتی تا این لحظه خبر داد.
استاندار خراسان جنوبی تعداد فوتی حادثه معدن طبس تا این لحظه را ۱۳ نفر و تعداد مجروحان رهاسازی شده را ۱۲ نفر اعلام‌کرد.
جواد قناعت با بیان اینکه این حادثه در دو بلوک b و c به وقوع پیوسته افزود: در این بلوک‌ها ۶۹ کارگر مشغول به کار هستند که ۲۲ نفر در بلوک سی و ۴۷ نفر در بلوک بی هستند.
وی گفت: تا کنون مصدومان رهاسازی شده که از معدن خارج شدند ۱۲ مصدوم و ۱۳ فوتی هستند.
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۲۲ نفر هنوز در این بلوک باقیمانده اند که در حال رهاسازی هستند و عملیات نجات در حال انجام است.
وی گفت: همچنین ۸ تیم hsc زغال سنگ هم به صورت تخصصی و فنی مشغول امدادرسانی هستند.
استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: تا یک یا دو ساعت دیگر بلوک بی تکمیل می‌شود و تا ظهر نیز کار بلوک سی به پایان‌می رسد.
وی از تشکیل جلسه مدیریت بحران در محل فرمانداری شهرستان طبس عصر امروز خبر داد و گفت: عوامل این حادثه و بررسی راهکارها در این جلسه انجام خواهد شد.
در این معدن هنوز ۳۰ کارگر گرفتار هستند.


انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس/اعزام چهار تیم امداد و نجات هلال احمر

پیش از این، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دنبال انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس، چهار تیم امداد و نجات هلال‌احمر به محل اعزام شدند.

محمدعلی کاوسی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان مبنی بر وقوع انفجار ساعت ۲۳ شب گذشته ۳۱ شهریور ۱۴٠۳ در یکی از معادن زغال‌سنگ طبس، بلافاصله چهار تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: یک تیم امداد و نجات از دیهوک، یک تیم از مسجدشکر و دو تیم از طبس به محل حادثه اعزام شده‌اند.


تماس تلفنی وزیر کشور با استاندار خراسان جنوبی

وزیر کشور به درپی حادثه نشت گاز در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجو طبس دستوراتی به استاندار خراسان جنوبی صادر کرد. 

به گزارش مهر، وزیر کشور به درپی حادثه نشت گاز در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجو طبس دستوراتی به استاندار خراسان جنوبی صادر کرد. 

بر اساس این گزارش اسکندر مؤمنی در ارتباط تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، جویای آخرین وضع حادثه انفجار در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس شد. 

دکتر مؤمنی در این تماس دستور داد از همه امکانات استانی به‌منظور تسریع در عملیات امداد و نجات استفاده شود. 

تیم‌های مدیریت بحران به منطقه اعزام شده‌اند.



تعداد فوتی‌های حادثه معدن طبس به ۱۹ نفر رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، تعداد فوتی‌های حادثه معدن طبس را تا ساعت ۷:۲۵ امروز ۱۹ نفر و تعداد مجروحان رهاسازی شده را ۱۷ نفر اعلام‌ کرد.

محمدعلی آخوندی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه حادثه تلخی ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که موجب انفجار شد.

وی افزود: در زمان حادثه انفجار ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انفجار در معدن به صورت آتش‌سوزی یا تخریب دیواره‌های شدید نبوده، تصریح کرد: تصاعد گاز متان در تونل‌ها موجب خفگی نیروها در معدن زغال‌سنگ شده است.

آخوندی تعداد فوتی‌های حادثه معدن طبس تا ساعت ۷:۲۵ را ۱۹ نفر و تعداد مجروحان رهاسازی شده را ۱۷ نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مجموع اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی، اورژانس، نیروی انتظامی و سایر نیروهای دستگاه‌های استانی و شهرستان در محل حادثه فعال هستند، افزود: مسئولان نیز در محل حادثه حضور دارند و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۳ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

آخوندی بیان کرد: برنامه‌ریزی می‌شود که از سایر نقاط اقدامات پشتیبانی صورت گیرد و در این زمینه با استان یزد هم هماهنگی لازم برای کمک تخصصی جهت انتقال مجروحان و متوفیان از داخل تونل‌های معدن طبس انجام شده است.

وی از احتمال افزایش فوتی‌ها در معدن طبس خبر داد و گفت: جلسه مدیریت بحران با حضور استاندار خراسان جنوبی در محل حادثه معدن برگزار شد و تصمیماتی اخذ و دستورات لازم صادر شد تا پیگیری‌های سریع‌تری را انجام دهند و اطلاع‌رسانی لازم به خانواده افراد حادثه‌دیده صورت گیرد.

به گفته وی؛ هماهنگی‌هایی با کشور انجام شد که امیدواریم شاهد حضور مقامات کشوری هم در طبس برای پیگیری‌ها و اقدامات تکمیلی باشیم.


نجات ۱۷ مصدوم حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ/ ادامه عملیات رهاسازی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دنبال انفجار در معدن زغالسنگ طبس، تاکنون ۱۷ مصدوم با تلاش شش تیم تخصصی امدادونجات هلال‌احمر خراسان جنوبی نجات یافتند. 

به گزارش مهر، محمدعلی کاوسی اظهار کرد: به دنبال اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان مبنی بر وقوع انفجار شب گذشته در یکی از معادن زغال‌سنگ طبس، بلافاصله چهار تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند. 

وی افزود: در ادامه روند عملیات رهاسازی دو تیم امداد و نجات دیگر نیز به محل حادثه اعزام شدند که در حال حاضر در مجموع شش تیم از هلال‌احمر خراسان جنوبی در محل امدادرسانی می‌کنند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: یک دستگاه آمبولانس، یک خودروی نجات، ۵ خودروی کمک‌دار و ۳۰ نیروی عملیاتی هلال‌احمر در محل حادثه حضور دارند. 

کاوسی بیان کرد: عملیات رهاسازی حادثه‌دیدگان همچنان ادامه دارد.


دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به حادثه انفجار در معدن معدنجوی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از پیگیری ویژه رئیس جمهوری برای حادثه انفجار در معدن معدنجوی خبر داد و گفت که وزرای صمت و کار با دستور دکتر پزشکیان برای پیگیری موضوع به طبس اعزام شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، الیاس حضرتی در تماس تلفنی با جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی آخرین وضعیت انفجار در معدن معدنجوی را بررسی کرد. 

حضرتی همچنین از دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به این حادثه خبر داد و گفت: وزرای کار و صنعت، معدن، تجارت نیز با دستور رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعزام شدند تا جلسات مرتبط را برگزار کنند. همچنین نیروهای هلال احمر، اورژانس و … نیز در محل به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. وزیر کشور نیز پیگیر موضوع بوده و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور محترم دستور ویژه‌ای را برای رسیدگی به مصدومان و خانواده آنان و همچنین خانواده جانباختگان صادر کرده است، گفت: پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین از سوی دکتر پزشکیان تاکید شد که علت این حادثه به‌طور دقیق بررسی و اعلام شده و با مقصران احتمالی این حادثه نیز به طور قاطع برخورد شود. 

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پایان با تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه و مردم ایران گفت: لازم است تمامی امکانات در این خصوص مورد استفاده قرار بگیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :