19 دی آنلاین: معاون فنی بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: زمان طلایی تزریق واکسن از ۱۵ شهریور تا اواسط مهر است.
بابک عشرتی٬ معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مطالعات نشان می دهند افرادی که به هر دلیلی دچار ضعف سیستم ایمنی هستند٬ بهتر است واکسن آنفولانزا را دریافت کنند. 
او بیان کرد: افرادی که مبتلا به بیماری زمینه ای مانند سرطان، فشار خون و دیابت هستند و همچنین افراد بالای ۶۵ سال، مادران باردار، کادر درمان و افرادی که در مراکز تجمعی یا نگهداری افراد مشغول به فعالیت هستند؛ به دلیل احتمال انتقال عفونت بهتر است واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.
معاون فنی مرکز مدیربت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: زمان طلایی تزریق واکسن از ۱۵ شهریور تا اواسط مهر است؛ اما اگر افراد تا بهمن هم واکسن را دریافت کردند٬ موثر خواهد بود. 
عشرتی اضافه کرد: واکسن آنفولانزا از طریق مراکز جامع خدمات سلامت به صورت رایگان در اختیار مادران باردار قرار خواهد گرفت. 
وی افزود: بیماری آنفولانزا مانند کرونا کشنده نیست؛ اما گروه های در معرض خطر باید مراقبت بیشتری داشته باشند.
پیشتر غلامحسین صادقی٬ مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرده بود که یک محموله واکسن آنفولانزای مصرفی معاونت بهداشت تحویل داده شده است که به‌ صورت رایگان به گروه هدف تزریق می‌شود. همچنین محموله‌های بعدی نیز به مرور تحویل داده خواهند شد.
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو تصریح کرده بود: واکسن آنفولانزای مورد نیاز کشور از دو مسیر تولید داخل و واردات تامین می‌شود که باتوجه‌ به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار عدد واکسن وارداتی و از نوع چهار ظرفیتی (هلندی و فرانسوی) تامین شده که اولین محموله از این واکسن هفته دوم شهریور توزیع شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :