۱۹ دی آنلاین: دبیر دومین جشنواره هنری ادبی و خبری روایت جهاد استان قم، با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۵۰۰ اثر در بخش‌های مختلف دریافت شده است، گفت: بنا به درخواست اهالی هنر و رسانه و همزمانی پایان اردوهای جهادی فصل تابستان، مهلت ثبت‌نام و ارسال اثر به دومین دوره جشنواره روایت جهاد استان قم تا پایان مهرماه تمدید شد.
حمیدرضا طلوعی منفرد ظهر امروز در گفت‌وگویی خبری بیان کرد: دومین جشنواره روایت جهاد در 4 عرصه خبری، هنری، ادبی و بخش ویژه از ۲۰ خردادماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون 500 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

دبیر دومین جشنواره روایت جهاد بیان کرد: در کنار رده‌های مختلف و مرتبط سپاه استان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اتاق اصناف استان، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم، شرکت گاز استان و صداوسیمای مرکز قم بیشترین همکاری را با دبیرخانه جشنواره روایت جهاد داشته‌اند که در طول مسیر و با توجه به نزدیک شدن به اختتامیه این دوره از جشنواره نیز ممکن است ارگان‌های دیگر مشارکت داشته باشند.

وی مطرح کرد: رونمایی از پوستر و درگاه اینترنتی جشنواره، گفت‌وگوها و نشست خبری، اطلاع‌رسانی گسترده در صداوسیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات و فضای مجازی، برگزاری رویداد آموزشی تولید محتوای موبایلی با حضور تعدادی از جهادگران و اقشار مختلف مردم از جمله اقداماتی است که در کنار دریافت آثار صورت گرفته است.

طلوعی افزود: برنامه آموزشی تولید محتوای موبایلی با هدف آموزش و ترغیب افراد برای شرکت در جشنواره روایت جهاد و کسب تجربه بیشتر صورت گرفت تا آثار باکیفیت‌تری به جشنواره ارسال و وارد مرحله داوری شود.

دبیر دومین جشنواره روایت جهاد تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در بخش هنری به تولید و ارسال اثر در عرصه‌های انیمیشن و موشن گرافی، پوستر و اینفوگرافی، کاریکاتور و نقاشی، فیلم کوتاه، مستند، نماهنگ و سرود، کلیپ و پادکست، عکس، خوشنویسی، تئاتر صحنه‌ای و رادیویی بپردازند.

وی ادامه داد: در بخش خبری نیز عرصه‌های گزارش ویدیویی، گزارش مکتوب، مصاحبه و خبر در نظر گرفته شده است.

طلوعی اضافه کرد: داستان، خاطره و دلنوشته، شعر، پژوهش و مقاله مسئله محور و تجربه نگاری، عرصه‌های مختلف بخش ادبی جشنواره روایت جهاد است.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین بخش ویژه‌ای در این دوره از جشنواره برنامه‌ریزی شده که هوش مصنوعی، تولیدات با محوریت دانش‌آموزی و روایت خدمت نهادهای اجرایی و دستگاه‌های خدمت‌رسان عرصه‌های این بخش هستند.

دبیر دومین جشنواره روایت جهاد خواستار شد: از اهالی هنر، ادب، خبر و رسانه دعوت می‌‌شود که در بخش‌های مختلف رسانه‌ای به‌طور ویژه‌تر در فضای گفتمان‌سازی جهادی و ایجاد حرکت عمومی مردمی و نشان دادن فضای شوق‌انگیز خدمت‌رسانی به مردم به‌صورت هنرمندانه دخیل شوند و برای رسیدن به این هدف، در این جشنواره شرکت کنند.

طلوعی اظهار کرد: باید فضای جهاد موفق گروه‌های جهادی با سرعت بیشتری گسترش پیدا کند که بی‌شک یکی از ابزار گسترش عمومی شدن گفتمان جهادی، ابزار هنر و رسانه است که نیاز است در طول سال با هم‌افزایی بیشتر، آثار بیشتری از فعالیت‌های مخلصانه گروه‌های جهادی تولید شود.

وی تاکید کرد: اردوهای جهادی، محرومیت‌زدایی و کمک مومنانه، پیام ۹ بندی مقام معظم رهبری به بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی، گفتمان سازی، هویت جهادی و جهاد امیدآفرینی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی، زن و خانواده، بین‌الملل و جهادگران آسمانی محورهای این جشنواره است که شرکت‌کنندگان می‌توانند حول محور این موضوعات، آثار خود را ارسال کنند.

طلوعی بیان کرد: با توجه به اینکه اردوهای جهادی تابستان و طرح جهادی شهید عجمیان به تازگی به پایان رسیده و درخواست‌هایی که برخی از هنرمندان و خبرنگاران داشتند، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۳۰ مهرماه تمدید شده است.

وی در پایان ابراز کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی رسمی جشنواره به آدرس http://REVAYATEJAHAD.IR از جزئیات و اطلاعات بیشتر جشنواره آگاه شده و اثر خود را ارسال کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :