19 دی آنلاین: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تعداد جانباختگان حادثه معدن "معدنجو" در شهرستان طبس به ۳۴ نفر افزایش یافت.
محمدعلی آخوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بلوک B این معدن کار امدادرسانی به صورت کامل انجام و انتقال اجساد و مصدومان هم به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی انجام شد.
وی با بیان اینکه در بلوک B این معدن ۳۰ فوتی و ۱۷ مجروح داشتیم و این بلوک به صورت کامل بسته شد، بیان کرد: بعد از آن امکانات امدادی به سمت بلوک Cهدایت شد، همان بلوکی که انفجار و تصاعد شدید گازی در آن صورت گرفته بود.
مدیرکل مدیرت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: در مجموع در بلوک C این معدن ۲۲ نفر محبوس بودند که ۲ نفر از طریق بلوک B انتقال پیدا کردند و ۲۰ نفر در تونل باید حضور داشته باشند که چند دقیقه پیش اجساد ۲ نفر فوتی دیگر بیرون کشید شد و ۱۸ نفر دیگر همچنان در بلوک C معدن هستند.
آخوندی با اشاره به اینکه مجموع جانباختگان حادثه طبس تا این لحظه به ۳۴ نفر رسید، بیان کرد: تیم‌های امدادی و HSE معدن تا حدود ۸۰۰ متری مسیر مقرب تونل در عمق حدود ۲۰۰ متر را پیش رفته‌اند و برنامه‌ریزی برای تخلیه گاز انجام می‌دهند تا بتوانند افراد را به خارج از معدن انتقال دهند.
حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.
با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.
اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۳۴ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.
  • نویسنده :
  • منبع :