19 دی آنلاین: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دوشنبه اعلام کرد که با توجه به تشدید تنش‌ها میان لبنان و رژیم صهیونیستی شمار دیگری از نیروهای خود را به خاورمیانه اعزام می‌کند.
به گزارش رویترز، پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون گفت: ما برای احتیاط بیشتر شمار اندک دیگری از پرسنل نظامی آمریکا را به منظور تقویت نیروهایمان که در منطقه هستند، اعزام می‌کنیم.
وی به شمار دقیق این نیروها یا ماموریتی که برای انجام آن اعزام می‌شوند، اشاره‌ای نکرد.
رژیم صهیونیسیت حدود یک سال پس از جنگ و جنایت در نوار غزه اکنون تجاوز نظامی خود را بر لبنان نیز متمرکز کرده و مبادرت به اقدامات تروریستی در این کشور کرده است.
رویترز مدعی شد، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی مهار جنگ در غزه بوده و بارها خواستار حل بحران اسرائیل و لبنان از طریق دیپلماسی شده است.
در همین حال، پنتاگون یکشنبه درباره تماس تلفنی لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: آستین به صراحت اعلام کرد که آمریکا همچنان آماده حفاظت از نیروها و پرسنل خود و مصمم به جلوگیری از استفاده بازیگران منطقه از اوضاع منطقه یا گسترش آن است.
در راستای این اقدامات، ناوگروه تهاجمی آبراهام لینکلن و سامانه‌های دفاع هوایی و جنگنده‌های آمریکایی به خاورمیانه اعزام شده‌اند.
رایدر گفت: مجموعه این نیروها امکاناتی به ما می‌دهیم که بتوانیم در صورت حمله، از نیروهای خود حفاظت کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :