19 دی آنلاین: بالاخره‌ انتظارها پایان یافت و بامداد امروز پیکر ۱۰ کارگر محبوس در معدن معدنجو طبس پس از سه روز خارج شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پایان عملیات امداد و نجات در معدن زغالسنگ طبس خبر داد.

محمد حسن نامی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران از انتقال پیکر آخرین کارگر از معدن زغالسنگ در طبس در ساعات اولیه صبح امروز خبر داد.
وی گفت: با احتساب این یک نفر تمامی پیکرهای کارگران از معدن به روی زمین منتقل شد و کار عملیات امداد و نجات به پایان رسید.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تشکر از تلاش‌های امدادگران افزود: با تلاش‌هایی که شب گذشته صورت گرفت توانستیم پیکر همه کارگران را از معدن خارج کنیم.
نامی ادامه داد: در مجموع پیکر ۴۹ نفر از کارگران را که در حادثه انفجار معدن معدنجو در روز شنبه جان خود را از دست داده بودند به بیرون منتقل و تحویل پزشکی قانونی شده است.

همچنین استاندار خراسان جنوبی از پایان عملیات امداد و نجات در معدنجو خبر داد و گفت: از این پس بررسی علت حادثه در دستور کار ویژه قرار دارد.

جواد قناعت صبح چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبر که لحظاتی قبل انجام شد، از اتمام کار انتقال اجساد و پایان کار عملیات امداد و نجات در معدن زغال سنگ معدنجو خبر داد.
به گفته وی حادثه تصاعد گاز در معدن معدنجو شنبه شب رخ داد و عملیات امداد و نجات که بلافاصله پس از وقوع حادثه شروع شده بود، بعد از ۸۰ ساعت تلاش مداوم و بی وقفه به پایان رسید.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر تمرکز گروه HSE و امدادگران از دیروز بر خروج ۱۰ کارگر محبوس در معدن بود و بامداد امروز امروز همه پیکرهای محبوس در بلوک C به سطح زمین انتقال داده شدند.
استاندار خراسان جنوبی بیان اینکه در این حادثه ۴۹ نفر از کارگران خدوم و زحمتکش معدن، جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: ۱۶ نفر از کارگران که مصدوم شده بودند، جهت درمان به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند.
قناعت ادامه داد: از این ۱۶ نفر، ۶ نفر بعد از اتمام درمان همان روز یکشنبه از بیمارستان ترخیص شدند، ۲ نفر شرایط نامطلوبی دارند و تحت مراقبت ویژه هستند و بقیه تحت درمان می باشند.
وی با قدردانی از همه گروه های امدادی و عملیاتی، اعضای ستاد مدیریت بحران استان، وزیر کشور، معاون وزیر که هنوز در منطقه حضور دارد و جراید و رسانه ها به ویژه صدا و سیما که به صورت لحظه ای عملیات را انعکاس می داد، از گروه های HSE که از دیگر معادن استان در منطقه حضور داشتند، به صورت ویژه تشکر کرد.
قناعت تأکید کرد: این عزیزان خالصانه پای کار بودند و با وجود اینکه عملیات در عمق زمین انجام می شد، حتی بیش از نوبت کاری تعیین شده کار می کردند تا هر چه زودتر اجساد محبوس در معدن را به بیرون منتقل کنند.
وی ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار این حادثه در اقصی نقاط کشور، خاطرنشان کرد: کار عملیات امداد و نجات رسماً به پایان رسید و از این به بعد زمان استقرار گروه کارشناسی و فنی متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستگاه قضایی و کمیسیون های صنایع و اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای بررسی ابعاد و علل حادثه است.
به گفته وی؛ علت حادثه بعد از انجام کارهای کارشناسی و فنی به سمع و نظر مردم خواهد رسید.
  • نویسنده :
  • منبع :