19 دی آنلاین: لایحه تبدیل شهرهای پرند، کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت به شهرستان از سوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
در نشست امروز چهارشنبه - چهارم مهرماه - صحن علنی مجلس شورای اسلامی، محمدرشیدی موارد اعلام وصولی به هیأت رئیسه را قرائت کرد که بر اساس آن لایحه تبدیل شهرهای پرند، کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت به شهرستان اعلام وصول شد.
به گزارش ایرنا، لایحه تبدیل شهرستان های جدید و تعیین محدوده حوزه های انتخاباتی با هدف بهبود شاخص های توسعه یافتگی و حکمرانی شایسته تر از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شد که بر اساس آن شهرهای پرند، کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت به شهرستان تبدیل خواهند شد.
طبق قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب ۱۳۶۲.۴.۱۵ تبدیل عناصر کوچکتر در تقسیمات کشوری به عناصر بزرگتر تابع ضوابط و الزامات جمعیتی و تقسیماتی مشخصی است. اما برای استقرار نظام سیاسی و اداری متمرکز و بهبود شاخص‌های توسعه یافتگی در برخی از شهرهای پر جمعیت، ضروری است این دسته از شهرها را از احکام عمومی قانون مزبور برای ایجاد شهرستان مستثنی نمود.
لذا دولت، لایحه تبدیل شهرهای پرند، کمالشهر، محمد شهر و ماهدشت به شهرستان را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :