19 دی آنلاین: سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا از پیگیری‌ها برای بازسازی و مرمت سرستون شبیه سازی شده تخت جمشید در «ریو د ژانیرو» خبر داد.
عبدالله نکونام قدیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا پایتخت کشور برزیل در پیامی که در حساب شخصی خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، عنوان داشت: در شهر ریو د ژانیرو، از میدان پدرو دوم (Praça Pedro II) که یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های تاریخ برزیل به شمار می‌آید و دوره حکومت او (از ۱۸۸۹- ۱۸۳۱) با پیشرفت‌های مهم اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این کشور همراه بوده، بازدید داشتم.
وی افزود: با پیگیری مجدانه سفیر وقت کشورمان (جناب آقای دکتر شاطر زاده) و توافقنامه ای که بین ایشان و شهردار وقت ریو در سال ۱۳۸۹ امضا شد، ساخت، انتقال و نصب سرستون شبیه سازی شده تخت جمشید و قرار گیری آن در مرکز این میدان انجام شد.
نکونام قدیری خاطرنشان کرد: در این بازدید مشخص شد که این نماد ارزشمند منتسب به تاریخ و تمدن باشکوه کشورمان نیازمند بهسازی و مرمت می باشد. موضوع با دوستان میراث فرهنگی طرح و در دست پیگیری هست.
سفیر ایران در برزیل همچنین در پیامی دیگر به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، عنوان داشت: سه شنبه صبح با یک روز تاخیر(به دلیل حضور بنده در شهر ریو د ژانیرو) و در مراسمی در محل سفارت زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ نواخته شد و مدرسه سفارت رسما کار خود را از سر گرفت. برای معلمان و مربیان گرامی و همچنین فرزندان عزیر دانش آموز، سالی سرشار از بالندگی و نشاط آرزومندم.
  • نویسنده :
  • منبع :