19 دی آنلاین: رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم از مهار آتش سوزی در پاساژ شماره یک (مدنی) بازار قدیم قشم پس از ۱۴ ساعت خبر داد.
نجم الدین فریدونی چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پس از گذشت ۱۴ ساعت از تلاش بی وقفه آتش نشانان در پاساژ مدنی بازار قدیم شهر قشم به عنوان کانون حریق و تعدادی از مغازه های پاساژ صالحی این بازار، عملیات مهار آتش دقایقی پیش پایان یافت.
وی ادامه داد: این آتش‌سوزی ساعت ۰۴:۳۰ بامداد امروز به مرکز تماس ۱۲۵ اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم اعلام شد.
رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی قشم توضیح داد: با توجه به حساسیت موضوع، ۱۰۰ آتش نشان و نیروهای داوطلب از چهار ایستگاه این جزیره به علاوه آتش نشان های اعزامی از شهر بندرعباس به محل حادثه برای کنترل حریق اعزام شدند و هم اینک پس از مهار آتش، در حال لکه گیری و پایش محیط هستند.
فریدونی اضافه کرد: با حضور به موقع آتش‌نشانان با ۱۲ دستگاه خودروی عملیاتی، ۱۰ دستگاه خودروی آبرسان و خودروهای خدماتی و تلاش آنها از گسترش آتش به سایر مغازه های این پاساژ و پاساژ اطراف آن جلوگیری شد.
وی از تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی به ویژه شرکت قشم مولد، شرکت بهین پالایش، فرودگاه بین المللی قشم، ناو تیپ رزمی ذوالفقار، آتش نشانی های شهرهای سوزا، طبل، درگهان، دهیاری زیرانگ، توریان که خودروها و نیروهای آتش نشانی و نیروهای عملیاتی خود را در این حادثه بسیج کردند، قدردانی کرد.

صدور دستور قضایی بررسی علت آتش‌سوزی بازار قدیم قشم

در هیمن خصوص، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم گفت: دستور قضایی برای روشن شدن علت و ابعاد آتش سوزی بامداد(چهارشنبه) پاساژ شماره یک (مدنی) بازار قدیم قشم صادر شده است.

امید مهدوی مجد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تحقیقات اولیه در خصوص علل وقوع این حادثه بلافاصله با نظارت دستگاه قضایی آغاز شده است.
وی یادآورشد: دستگاه قضایی بر اساس قانون با عاملان و مسببان احتمالی این حادثه قاطعانه برخورد می‌کند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم توضیح داد: دلیل این حادثه از سوی دستگاه‌های ذیربط و کارشناسان در حال بررسی و پیگیری است.

مصدومان آتش‌سوزی بازار قدیم قشم ۱۷ نفر شدند

مسوول روابط عمومی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم نیز در خصوص این حادثه گفت: تعداد مصدومان آتش سوزی گسترده در بازار قدیم این جزیره به دلیل استنشاق دود و مشکلات تنفسی به ۱۷ نفر افزایش یافت که اکنون در حال درمان هستند.

رضا صفی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: خوشبختانه هیچ‌کدام از مصدومان این آتش سوزی گسترده دچار سوختگی نشده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی این افراد با علائم تنگی نفس در بیمارستان بستری شده‌اند و تحت درمان‌های سرم درمانی و اکسیژن درمانی قرار دارند.

مسوول روابط عمومی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم توضیح داد: از این تعداد مصدوم منتقل شده به این بیمارستان هشت نفر پس از بهبودی اولیه مرخص شده‌اند و ۹ نفر دیگر در حال دریافت خدمات درمانی قرار دارند.

بازار قدیم قشم همان‌طور که از نامش پیداست، قدیمی‌ترین بازار این جزیره است که قسمت‌هایی از آن سرپوشیده و بخش‌هایی روباز است.
گفته می‌شود که زمان راه‌اندازی بازار قدیمی قشم، سال ۱۲۹۰ بوده و در سال های اخیر با اینکه تغییراتی به خود دیده ولی هویت و اصالت خود را حفظ کرده است.
  • نویسنده :
  • منبع :