19 دی آنلاین:‌ تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با بیان این که تمام پتانسیل‌هایی که در نظام وجود دارد باید با یکدیگر همگرایی کنند، گفت: گاهی یادمان می‌رود که دعوایمان با چه کسی است و شروع می‌کنیم به زدن همدیگر، باید کل ابزار جمهوری اسلامی با هم تجمیع شود و نباید همدیگر را خنثی کنند.
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از مجله به گواهی اسناد «گواه» که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: در اوایل انقلاب نانوایی‌های قم نسبت به گران شدن آرد اعتراض داشتند و به منزل امام آمده بودند؛ امام هم آن جمله معروف را در همان جمع گفتند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) اضافه کرد: هر اتفاقی که می‌افتد بلافاصله از لحظه بعد از آن، تاریخ شروع می‌شود و از آن لحظه به بعد هر چه نقل می شود تاریخ آن جلسه است و لزوما تاریخ مربوط به ۳ هزار سال قبل نیست؛ از آن لحظه جنگ روایت ها شروع می‌شود. هر چه از حادثه دورتر می شوید، تفاوت قرائت‌ها زیاد می‌شود. از همین جلسه عده‌ای می‌توانند روایتی را مطرح کنند که کاملا دروغ باشد.
وی با تأکید بر اینکه حتی اگر قسمتی از حادثه ای را هم نگوییم‌، تحریف است، ادامه داد: فاصله ما با یک داستان تاریخی‌، جنگ روایت‌ها را عوض نمی‌کند و صرفا راستی آزمایی آن را سخت می‌کند وگرنه جنگ روایت‌ها همیشه هست.
حجت‌الاسلام خمینی یادآور شد: امروز در گستره جنگ روایت‌ها هستیم و امپراتوری بسیار بزرگی پیش روی جریان انقلاب است که توانمندی زیادی دارد و تحقیر آن چیزی را عوض نمی‌کند، باید کل ابزار جمهوری اسلامی با هم تجمیع شود و نباید همدیگر را خنثی کنند.
وی تاکید کرد: گاهی یادمان می‌رود که دعوایمان با چه کسی است و شروع می‌کنیم به زدن همدیگر. تمام پتانسیلی که در نظام هست با یکدیگر همگرایی کنند، هم مرکز اسناد و هم شخص آقای پورمحمدی این ظرفیت را دارد که این وظیفه را دنبال کند.
تولیت حرم بنیان‌گذار انقلاب اسلامی افزود: راه‌اندازی ویکی‌انقلاب اسلامی کار خوبی است ولی با ویکی‌های دیگر نیز هم‌افزایی کنید؛ ما هم در موسسه حفظ و نشر آثار امام می‌توانیم به مرکز اسناد انقلاب اسلامی کمک کنیم. نکته مهم این است جاهایی که باید فکر کنند نباید اقدام به ترویج کنند و بخش‌های ترویجی باید به فعالیت خود بپردازند. مجموعه هایی می‌توانند تحلیل تولید کنند باید همه همّ‌وغمّ خود را بر آن بگذارند؛ ما در نظام با مشکل نبود تحلیل مواجهیم. دشمنان اشکال تولید می‌کنند و ما همیشه به دنبال جواب می‌دویم.
وی افزود: امام می‌گوید من مُصر هستم که انقلاب ما ربطی به ادامه انقلاب مشروطه ندارد؛ باید دسترسی‌های ابتدایی‌مان برای راستی‌آزمایی روایات را فراهم کنیم. مرکز اسناد در یک دوره‌ای شروع به انتشار خاطرات کرد که اقدام بسیار خوبی بود باید این کار با محوریت تحلیل جامع نسبت به انقلاب اسلامی انجام شود.
حجت‌الاسلام خمینی اظهار داشت: هم اکنون تحلیل محوری در انقلاب داریم ولی باید این تحلیل ها مرتبا به روز شوند، حالا این تحلیل را گذاشتیم و منابع را هم داریم ولی چگونه باید از آنها استفاده کرد؟ ما تنهایی نمی توانیم به این مسیر ادامه دهیم چون طرح ها به قدری سنگین است که تنهایی ادامه دادن، حتما ممکن نیست.
  • نویسنده :
  • منبع :