19 دی آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان گزارشی از چهارمین روز از حضور و دیدارها در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحدد ارائه کرد.
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه در خصوص چهارمین روز از حضور و دیدارها در حاشیه نشست مجمع عمومی سهزمان ملل متحد در نیویورک در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: چهارمین روز از حضور در نیویورک با سخنرانی رئیس جمهور در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد همراه بود.
وی ادامه داد: رئیس جمهور سخنرانی خود را یاد از شهید رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان آغاز کردند و در ادامه نکات مبسوطی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی ارائه کردند.
وزیر امور خارجه تصریح کرد: به همراه دکتر پزشکیان در نشست دوجانبه با روسای جمهور فرانسه و صربستان شرکت کردیم و پذیرای وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین بودیم. دیدار جمعی از رهبران ادیان الهی و علمای دینی از دیگر برنامه های پزشکیان بود.
عراقچی بیان کرد: همچنین دیدارهای مفیدی با وزرای امور خارجه ایتالیا، جمهوری آذربایجان، انگلستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشتم و در خصوص وضعیت روابط فی‌مابین و آخرین تحولات منطقه ای و بین‌المللی تبادل نظر و گفتگو کردیم.

  • نویسنده :
  • منبع :