19 دی آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام کمیته مسکن به عربستان برای تکمیل فرآیند اجاره هتل‌های حج ۱۴۰۴ در هفته آینده خبر داد و گفت: قرار است پیش ثبت‌نام از زائران حج قبل از پایان آبان انجام شود.
نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب امروز برگزار شد.
به گزارش فارس؛ معاون امور حج و عمره سازمان حج غلامرضا رضایی با اشاره به اعزام حدود ۷ هزار زائر به سرزمین وحی، گفت: این زائران در قالب ۶۹ کاروان از ۱۷ استان از طریق ۶ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی اعزام شدند.
رضایی افزود: تا امروز بیش از ۷۱ هزار و ۶۰۰ نفر نیز اطلاعات خود را در سامانه ثبت‌نام تکمیل کرده‌اند و ۲۶ هزار و ۸۶۶ نفر هم ضمن واریز وجه، کاروان بندی شده و با دریافت تاریخ پرواز آماده اعزام هستند.
وی با بیان اینکه ظرفیت پروازی از ۱۷ مهرماه روزانه به چهار پرواز افزایش یافته و بیش از هزار نفر به سفر عمره مشرف خواهند شد، به روند استقبال از ثبت‌نام در کاروان‌های اشاره و ابراز امیدواری کرد که برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای عمره ۱۴۰۳ تحقق یابد و در صورت تأمین هواپیمای بیشتر، ظرفیت‌های جدید نیز در ماه‌های رجب و شعبان اضافه و تعداد زائران از مجموع ۱۷۰ هزار نفر بیشتر شود.
رضایی همچنین گزارشی از نقاط قوت عملیات حج و فعالیت‌های قابل‌بهبود و ارتقا در بخش‌های مختلف حج ارائه کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت سید عباس حسینی نیز از اعزام کمیته مسکن به عربستان برای تکمیل فرآیند اجاره هتل‌های حج ۱۴۰۴ در هفته آینده خبر داد و گفت: قرار است پیش ثبت‌نام از زائران حج قبل از پایان آبان انجام شود و با توجه به اهمیت معاینات پزشکی زائران، هماهنگی با مرکز پزشکی حج و زیارت صورت خواهد گرفت.
در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام نواب از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که با توجه به روند آغاز شده در خصوص برنامه‌های حج، برای برگزاری جلسه شورای‌عالی حج پیگیری و هماهنگی لازم را انجام دهد.
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به آغاز بازگشت نخستین کاروان‌های عمره از سرزمین وحی به کشور، افزود: تعداد زیادی از مشتاقان این سفر در صف انتظار هستند و دست‌اندرکاران تلاش و برنامه‌ریزی کنند تا تعداد بیشتری مشرف شوند. 
همچنین معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام سید حسین رکن‌الدینی در مورد خدمات فرهنگی که در سفر عمره به زائران ایرانی ارائه می‌شود و محدودیت‌هایی که در کشور میزبان وجود داد، گزارش داد.
در پایان نیز نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت با اهدای لوح تقدیر از خدمات و تلاش‌های ایمان شمسایی معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت در دوره تصدی این پست تقدیر کردند و اسماعیل رستمی مدیر حج و زیارت استان قم را به‌عنوان معاون جدید معرفی کردند.
  • نویسنده :
  • منبع :