19 دی آنلاین: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در اغلب نقاط کشور خبر داد.
صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز (۱۴ مهر) در استان‌های گیلان، مازندران، ارتفاعات و غرب گلستان، شرق اردبیل و مناطقی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، شمال استان‌های البرز، قزوین، شمال و شرق استان مرکزی، قم، شمال اصفهان، شمال و غرب سمنان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال یزد رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
او ادامه داد: یکشنبه (۱۵ مهر) در ارتفاعات البرز مرکزی، برخی مناطق استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال و شرق کرمان، شمال و جنوب شرق سیستان و بلوچستان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید و در نقاط مستعد پدیده گرد و خاک رخ خواهد داد.
رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: دوشنبه (۱۶ مهر) در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان، سه‌شنبه (۱۷ مهر) در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، چهارشنبه (۱۸ مهر) در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می شود.
به گفته ضیاییان طی دو روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز دریای عمان و دریای خزر مواج خواهد شد.
او درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۵ مهر) قسمتی ابری و وزش باد در صبح، بارش پراکنده و به تدریج کاهش ابر با حداقل و حداکثر دمای ۱۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۶ مهر) کمی ابری و وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۱۵ و ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۱ و صفر درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۷ و ۳۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ ترین و گرم ‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.
  • نویسنده :
  • منبع :