۱۹ دی آنلاین: حضور پرشور و میلیونی آحاد مردم از همه گرایش‌ها و سلایق مختلف در نماز جمعه تهران بیانگر انسجام و وفاق ملی در برابر دشمن صهیونیستی بود که در تاریخ جمهوری اسلامی ماندگار خواهد شد.
در پی برگزاری نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی به تبیین ابعاد این حضور شجاعانه و آگاهانه پرداخته است:

بسم الله الرحمن الرحیم
نماز جمعه سیزدهم مهرماه در تهران را شاید بتوان ضد صهیونیستی ترین نماز جمعه در طول سالیان گذشته برشمرد. اهمیت برگزاری این اجتماع عظیم و میلیونی ضد صهیونیستی را در این شرایط حساس و بعد از شهادت سید حسن نصرالله در وهله ی اول مرهون توجه و هوشمندی رهبر معظم انقلاب هستیم که برای مقابله با جنگ روانی دشمن صهیونیستی علیرغم آنکه حدود پنج سالی بود که شخصاً اقامه ی نماز جمعه را برعهده نداشتند از چند روز قبل اعلام به حضور در نماز جمعه در مصلای تهران کردند و با این حرکت شجاعانه که احتمال خطر و رفتار دیوانه وار هم از سوی دشمنان وجود داشت،‌ ملت را به حضور گسترده و دشمن شکن در آئین نماز جمعه عملاً‌ تهییج کردند.
در مرحله ی بعدی اهمیت زاید الوصف این همایش عظیم ضد صهیونیستی را مردم عزیزمان آفریدند که از شدت عشق و علاقه به مبارزه با دشمن صهیونیستی و اعلام وفاداری و جانبازی در راه آرمانهای ضد استکباری انقلاب اسلامی از اول صبح یعنی ساعتها قبل از شروع مراسم در مصلای تهران حضور یافتند و پیوسته تا زمان برگزاری نماز جمعه بر این جمعیت میلیونی افزوده می شد.
شاید دو برابر جمعیتی که در مصلای تهران تجمع داشتند و دوربین ها هم صرفاً آنها را نشان می دادند، در خیابان های اطراف و بزرگراه ضلع شمالی مصلا حضور داشتند و حتی صدای بلندگو هم به آنها نمی رسید چون فاصله شان تا مصلا خیلی زیاد بود و برخی موکب ها که وسایل صوتی در اختیار داشتند از رادیو اقدام به پخش خطبه های نماز جمعه می کردند و بسیاری از مردمی که در خیابانها بودند مانند خیابان شهید بهشتی و یا خیابانهایی که صف بندی شان قابل اتصال به نماز جمعه نبود اصلاً نتوانستند نماز جمعه بخوانند امّا همینقدر خوشحال بودند که در این اجتماع میلیونی و عظیم ضد صهیونیستی حضور پیدا کردند.
حضور جوانان بسیار چشمگیر بود، جوانی که امسال تازه کنکور داده بود به من گفت در عمرم برای اولین بار است که نماز جمعه می آیم و یا از برخی دیگر از مردم سؤال می کردم که شما آخرین بار کی در نماز جمعه شرکت داشتید؟ یکی می گفت ده سال پیش، یکی می گفت پنج سال پیش که آقا نماز خواند و خلاصه کاملاً مشخص بود که این جمعیت عظیم برای روکم کنی اسرائیل و برای اعلام حمایت و فداکاری و برای تشکر از عملیات غرور آفرین سپاهیان اسلام در موشکباران پایگاههای نظامی دشمن صهیونیستی به میدان‌ آمده اند.
اجتماع ضد صهیونیستی نماز جمعه تهران نشان داد مردم عزیز ما از شعور سیاسی بسیار بالایی برخوردارند و وقت جبهه بندی بلافاصله صف و جبهه ی خود را مشخص می کنند همانطور که بعد از شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی امواج میلیونی انسانها به کف خیابان آمدند و وفاداری خود را نسبت به او نشان دادند در این مرحله هم بعد از شهادت سید حسن نصرالله آماده بودند تا جبهه بندی خود را به نمایش بگذارند و ابراز خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم پلید و خونخوار اسرائیل نشان دهند و لذا به محض اعلام برگزاری نماز جمعه ی تهران به امامت رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بهترین فرصت برای این جبهه گیری مقابل دشمن را حضور در این اجتماع عظیم و باشکوه دانستند.
بنده چون با مترو عازم مصلا شده بودم دیدم که مردم در هنگام خروج از مترو خودجوش شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می دهند و عملاً افواج مردمی به صورت راهپیمایی به سوی مصلای تهران در حرکتند.
اجتماع میلیونی نماز جمعه تهران در همبستگی با رهبر انقلاب در مواجهه با دشمن صهیونیستی یک مانور قدرت برای کشور و ملت ایران بود همانطور که عملیات موشکباران وعده ی صادق ۲ قدرت نمایی جمهوری اسلامی در برابر دشمنان بود و موجبات خوشحالی و دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و لبنان و همه ی مسلمانان را فراهم ساخت.
کشورهای اسلامی نباید در مقابل رژیم صهیونیستی احساس ضعف کنند و بدانند قدرت عظیم جمهوری اسلامی حامی و پشتیبان آنهاست و آنان را در این مبارزه یاری خواهد کرد.
حضور پر شور و میلیونی و شجاعانه و آگاهانه آحاد مردم از همه ی گرایش ها و سلایق مختلف در نماز جمعه ی تهران بیانگر انسجام و وفاق ملی در برابر دشمن صهیونیستی بود که در تاریخ جمهوری اسلامی ماندگار خواهد شد و تبیین و تجلیل این حضور میلیونی و کم نظیر باید همانند حمایت از تلاشهای قوای مسلح در برابر دشمنان،‌ همیشه مورد توجه اهالی فرهنگ و رسانه باشد.

  • نویسنده : مرتضی نجفی قدسی
  • منبع :