19 دی آنلاین: دولت‌ها همواره استاندار قم را از قوی‌ترین و نزدیک‌ترین افراد به سیاست‌های دولت که بتواند نسبت به ترویج و توجیه آنها اقدام کند انتخاب می‌کردند
مرتضی داستانی
قم به عنوان یکی از مراکز مؤثر در سپهر سیاسی، مذهبی و اجتماعی کشور  از مهمترین استان‌هایی بوده است که دولت‌ها همواره استاندار آن را از قوی‌ترین و نزدیک‌ترین افراد به سیاست‌های دولت که بتواند نسبت به ترویج و توجیه آنها اقدام کند انتخاب می‌کردند؛ تا جایی که گاهی اوقات دولت‌هایی که افرادی را به عنوان استاندار برمی‌گزیدند که با سیاست‌های دولت همراه نبود و یا با منتقدان بیشتر همراه بودند، خیلی زود آنها را تغییر می‌دادند.

در روزهای اخیر برخی افرادی که خود را در معرض استانداری قم قرار داده‌اند با دیدارهای مختلف به ویژه با مخالفین و منتقدان دولت دنبال جذب حمایت آنها افتاده‌اند و البته انتظار دارند که آنها با تماس با وزیر کشور از وی حمایت کنند؛ اینکه چه قول و قرارهایی بین افراد در معرض استانداری قم با مخالفان دولت گذاشته می‌شود که از وی حمایت کنند را کسی نمی‌داند ولی بی‌تردید مخالفین دولت که اجازه نفس کشیدن به حتی اصولگرایان میانه‌رو در قم را نمی‌دهند، اهداف مهمی از این حمایت دارند که نباید نادیده گرفته شود.

فردی که در این سال‌ها همواره جاده صاف کن تندروها در قم بوده و زاکانی را با آن افتضاح به قم آورد و سپس مفتضحانه از انتخابات کنار گذاشته شد و به جای خود روانبخش را روانه مجلس کرد اکنون به دلیل سیاست‌ها و روش‌های غلطی که در وزارت کشور وجود دارد این بار مدعی شده ،اوست که استاندار قم را تعیین می‌کند.

آقای پزشکیان باید بداند اگر می‌خواهد ظلمی که در این سال‌ها به منتقدان پایداری‌ها و مخالفان تندروها در قم شده است، مضاعف نشود. باید کسی را انتخاب کند که وام‌دار پایداری‌ها و تندروها نباشد.

  • نویسنده : مرتضی داستانی
  • منبع :