19 دی آنلاین: سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ولی‌عهد عربستان دیدار و رایزنی کرد.
این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در ادامه دیدارهای خود با مقامات عربستان با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار و رایزنی کرد.
ولیعهد سعودی در این دیدار، ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به تشدید بحران و گسترش جنگ در منطقه، بر ضرورت اهتمام کلیه کشورهای این منطقه به حراست از ثبات و امنیت منطقه ای تاکید کرد. 
وی ضمن ابراز رضایت از روند مناسب اجرایی شدن توافقات دو کشور در طول یک سال گذشته، بهبود در روابط دوجانبه را مثبت و محسوس ارزیابی و تصریح کرد: پادشاهی سعودی نسبت به تداوم این روند در مناسبات دوجانبه مصمم است. 
وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار، حسن همسایگی را سیاست قطعی دولت چهاردهم دانست و خاطرنشان کرد، ادامه سیاست گسترش‌ روابط با همسایگان به منظور تقویت ثبات، امنیت و رفاه منطقه‌ای و افزایش همکاری های اقتصادی با کشورهای منطقه، از اولویتهای جدی جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به تحولات منطقه و رایزنی های اخیر خود در لبنان و سوریه، خواستار همکاری همه کشورهای منطقه و به کارگیری همه طرفیت ها از سوی آنان به منظور توقف فوری حملات نظامی رژیم صهیونسیتی و ممانعت از تداوم تخریب زیرساختهای غزه و لبنان شد.
 وی ایستادگی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی و توقف فوری جنگ در منطقه را لازمه رسیدن به ثبات و امنیت پایدار در منطقه عنوان کرد.
طرفین در این دیدار بر اهمیت تداوم همکاری ها و رایزنی های دو کشور پیرامون مسائل دو جانبه و منطقه ای تاکید کردند.

در همین رابطه، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: در دیدار سیدعباس عراقچی با محمد بن سلمان ضرورت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه و تجاوز نظامی علیه لبنان مورد تاکید قرار گرفت.

اسماعیل بقایی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز عصر دکتر عراقچی با امیر محمد بن سلمان ولیعهد و رییس هیأت وزیران عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.»
وی با بیان این که طرفین با ابراز خشنودی از روند رو به پیشرفت روابط دوجانبه بر اهمیت توسعه مناسبات تأکید کردند، اظهار کرد: «در این دیدار، آخرین تحولات منطقه مورد بحث قرار گرفت و ضرورت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه و تجاوز نظامی علیه لبنان مورد تاکید قرار گرفت.»
بر اساس این گزارش عراقچی بعد از ظهر چهارشنبه در هنگام ورود به عربستان با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود دیدار و رایزنی کرده بود.
محور اصلی رایزنی عراقچی در جریان سفر به عربستان ،رایزنی در مورد آخرین تحولات غزه و لبنان و همچنین تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی است.

  • نویسنده :
  • منبع :