19 دی آنلاین: نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با وزیر بهداشت لبنان، راه‌های رفع موانع ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به لبنان را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
محمدرضا رئوف شیبانی نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا که در حال حاضر در بیروت مستقر است، با «فراس ابیض»، وزیر بهداشت کشور لبنان در خصوص آخرین وضعیت انسانی آوارگان لبنانی و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم این کشور بحث و گفت‌وگو کردند.
وزیر بهداشت لبنان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ ثابت کرده است همواره در کنار مردم و دولت لبنان در شرایط سخت قرار دارد و از میزبانی کشورمان از پذیرش مجروحین و میزبانی جمعی از آوارگان لبنانی و همچنین کمک‌های انساندوستانه کشورمان که تاکنون به لبنان ارسال شده، تقدیر و تشکر کرد.
دو طرف در این گفتگوی تلفنی به موانع و مشکلات ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی در مسیر ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه کشورمان به لبنان پرداخته و راه‌های رفع این موانع را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
شیبانی توجه ویژه مقامات جمهوری اسلامی ایران در رسیدگی به وضعیت آوارگان و آسیب‌دیده‌گان جنگ جاری علیه لبنان را به اطلاع طرف لبنانی رساند. همچنین دو طرف بر ادامه رایزنی‌ها و تبادل نظر در این زمینه توافق کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :