19 دی آنلاین:‌ فرماندار شوشتر از تلاش ها برای مهار آتش سوزی در پالایشگاه پارس پترو این شهرستان طی شامگاه سه شنبه خبر داد و گفت: این حادثه تاکنون چند مصدوم در پی داشته است.
سید محسن سید موسوی بامداد چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا دلیل این حادثه را برخورد تانکر با مخازن بنزین دانست و اظهارکرد: ابعاد این‌حادثه همچنان در دست بررسی است.

اعزام گروه‌های آتش‌نشانی از شهرهای مجاور شوشتر به محل پالایشگاه پارس پترو

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اعلام کرد که به دنبال وقوع آتش سوزی در پایشگاه پارس پترو شوشتر، گروه های آتش نشانی از شهرهای مجاور نیز برای کمک به مهار آتش به محل حادثه اعزام شده اند. 

محمد خانچی بامداد چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این حادثه از سوی ستاد مدیریت بحران شهرستان شوشتر در حال کنترل و مدیریت است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از افزایش گستره حادثه در این واحد صنعتی، عوامل HSE(بهداشت و ایمنی) در حال همکاری با ستاد مدیریت بحران شهرستان هستند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اضافه کرد: دلیل اصلی بروز این حادثه، در دست بررسی کارشناسی است. 

در این آتش سوزی چند نفر مصدوم شده اند.


عدم رعایت نکات ایمنی در سوختگیری علت بروز سانحه آتش‌سوزی 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: علت بروز سانحه آتش‌سوزی در شرکت پارس پترو شوشتر عدم رعایت نکات ایمنی در سوختگیری است. 

علی عبداللهی بامداد چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پس از بروز این سانحه بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شده‌اند و در حال اطفای حریق هستند.


اعزام ۶ خودروی آتش نشانی اهواز به محل حادثه شرکت پارس پترو شوشتر

 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۶ دستگاه خودروی آتش‌نشانی برای مشارکت در اطفای حریق شرکت پارس پترو شوشتر اعزام شد. 

کوروش سبزعلی بامداد چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی وقوع آتش سوزی در پالایشگاه پترو شوشتر به منطور کمک در مهار آتش سوزی ۱۵ آتش نشان از اهواز به شهرستان شوشتر اعزام شدند.

وی افزود: به همراه آتش نشانان ۶ دستگاه خودرو شامل ۲دستگاه خودرو سنگین اطفای حریق، ۲ دستگاه تانکر ۲۰ هزار لیتری، یک دستگاه خودرو امداد و نجات و یک دستگاه خودرو نور و پنج هزار فوم به محل حادثه اعزام شدند.


اعزام ۱۰ تیم امداد هلال احمر برای مهار آتش سوزی پتروپالایش شوشتر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از اعزام ۱۰ تیم امدادی در پی وقوع حادثه آتش سوزی در مجتمع پتروپالایش شوشتر خبر داد. 

وحید شعبانی بامداد چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی وقوع حادثه آتش سوزی در مجتمع پترو پالایش شوشتر، ۱۰ تیم امدادی شامل عوامل امدادی شهرستان‌های شوشتر، گتوند، مسجد سلیمان، دزفول، لالی، باوی، شوش و تیم واکنش سریع استان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع هلال احمر با حضور در محل حادثه، در حال امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی هستند.

 پالایشگاه تولید بنزین شوشتر شامگاه سه شنبه دچار آتش سوزی گسترده شد که علت وقوع حادثه برخورد تانکر با مخزن ذخیره سوخت عنوان شده است.


آتش‌سوزی شرکت پارس پترو شوشتر تاکنون بدون تلفات جانی است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: حادثه آتش سوزی شرکت پارس پتروپالایش شوشتر تاکنون تلفات منجر به فوت نداشته است. 

علی عبداللهی بامداد چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: دستگاه های امدادی اطراف شهرستان شوشتر در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز به نیروی امدادی بیشتر به محل حادثه اعزام شوند. 

وی گفت: تمهیدات لازم در شهرهای مجاور جهت اعزام نیرو و امکانات در صورت لزوم انجام شده است.

 

مصدومان حادثه آتش‌سوزی پارس پترو شوشتر تحت مراقبت‌های ویژه هستند

رییس دانشکده علوم‌پزشکی شوشتر گفت: مصدومان حادثه آتش سوزی پالایشگاه پارس پترو به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) انتقال داده شده‌اند و در حال حاضر تحت مراقبت های ویژه هستند. 

دکتر سید علی مرد در گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: از مصدومین انتقال داده شده به بیمارستان تاکنون فوتی نداشته ایم. 

بر اساس این گزارش، مرکز اورژانس گتوند و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمادگی خود را جهت هرگونه امدادرسانی به مصدومین اعلام کردند.

 

 

حریق در شرکت پارس پترو شوشتر مهار شد

فرماندار شهرستان شوشتر از مهار آتش در مجموعه صنعتی پارس پترو شوشتر خبر داد و گفت: از بین ۶ مصدوم این حادثه، ۲ نفر همچنان تحت درمان و مراقب‌های پزشکی هستند.

سید محسن موسوی بامداد چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا زمان بروز حادثه حریق در مجموعه پارس پترو شوشتر را ۲۲ شامگاه سه‌شنبه عنوان کرد و افزود: بررسی های اولیه نشان می دهد که دلیل اصلی این حادثه، عدم رعایت ضوابط ایمنی در هنگام سوختگیری خودروی حمل سوخت است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجموعه صنعتی پارس پترو شوشتر یک‌ واحد تولیدی در حوزه فرآورده های نفتی است، عملیات ایمن سازی و پاکسازی محیط هم‌اکنون درحال انجام است. 

فرماندار شوشتر خاطرنشان کرد: مهار آتش در این واحد صنعتی، ساعت ۲.۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه با مشارکت عوامل آتش نشانی و امدادی انجام شد. 

موسوی تصریح کرد: برای خاموش شدن این اتش‌سوزی ۲۵ خودروی آتش نشانی مشارکت داشتند.

  • نویسنده :
  • منبع :