19 دی آنلاین: سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفرهای منطقه‌ای و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات اردن، امروز (چهارشنبه) ۲۵ مهرماه عازم امان پایتخت این کشور شد.
بررسی تحولات منطقه و رایزنی برای توقف جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی محور اصلی مذاکرات وزیر امور خارجه با مقامات ارشد اردن است.
سخنگوی وزارت خارجه در شبکه ایکس نوشت: عراقچی در ادامه رایزنی‌ها با کشورهای منطقه به منظور توقف نسل کشی، جنگ و جنایت، به مصر و ترکیه نیز سفر خواهد کرد.
پیش از این نیز، وزیر امور خارجه در راستای رایزنی‌های منطقه‌ای در خصوص آخرین تحولات غزه و لبنان و تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به لبنان،‌ سوریه،‌ عربستان، قطر، عراق و عمان سفر کرد و با مقامات ارشد آن کشورها به بحث و تبادل نظر پرداخته بود.
گفتنی است؛ رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در تمام دیدارهای حضوری و تماس‌های تلفنی رسمی و دیپلماتیک با همتایان و دیگر مقامات از کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای بر این نکته تاکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح در منطقه است.
عراقچی در گفت و گو با مقامات عمان اعلام کرد، این سفرها و تحرکات مستمر و فشرده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران تا حصول نتایج مثبت به نفع صلح، ثبات و آرامش در سراسر منطقه ادامه خواهد یافت.

  • نویسنده :
  • منبع :