19 دی آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات اردنی در امان حضور دارد، با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و تبادل نظر کرد. دو طرف بر لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.
سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که در دور جدید دیپلماسی فشرده منطقه‌ای طی دو هفته اخیر، به اردن سفر کرده است، با ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه پادشاهی اردن هاشمی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، موضوعات مورد علاقه طرفین در روابط دوجانبه و تحولات جاری منطقه مورد تبادل نظر و مشورت قرار گرفت.
دکتر عراقچی ضمن مروری بر وضعیت بحرانی منطقه در نتیجه تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و تهاجم گسترده آن به لبنان، بر ضرورت اقدام جمعی کشورهای منطقه برای متوقف کردن ماشین جنگی رژیم اشغالگر و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و حراست از ثبات و امنیت منطقه در راستای منافع ملت‌های منطقه تاکید کرد.
ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن نیز با ابراز نگرانی شدید از وخامت شرایط امنیتی منطقه، موضع کشورش مبنی بر ضرورت پایان دادن به کشتار مردم بی‌گناه فلسطین و لبنان و نیز توقف تجاوزات علیه لبنان و جلوگیری از بی ثباتی بیشتر در منطقه را مورد تاکید قرار داد.
طرفین همچنین بر اهمیت بسیج کشورهای منطقه و جامعه جهانی جهت کمک به آوارگان در غزه و لبنان و سوریه تاکید کردند.
اسماعیل بقایی هامانه نیز در پیامی که در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشت با اشاره به خبر دیدار عراقچی و ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن نوشت: در این دیدار ضمن مرور روابط دوجانبه، آخرین وضعیت منطقه با توجه به تشدید جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان مورد بحث قرار گرفت.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: ضرورت توقف جنایات و تجاوزات اسرائیل برای حراست از صلح منطقه مورد تأکید طرفین بود.
به گزارش ایرنا؛ این هفتمین مقصد از سفرهای منطقه‌ای وزیر امور خارجه در راستای تداوم تلاش‌های دیپلماتیک ایران به منظور توقف جنگ غزه و لبنان است.
پیش از این نیز، عراقچی در راستای رایزنی‌های منطقه‌ای در خصوص آخرین تحولات غزه و لبنان و تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به لبنان،‌ سوریه،‌ عربستان، قطر، عراق و عمان سفر و با مقامات ارشد آن کشورها به بحث و تبادل نظر پرداخت.
پیشتر هم وزیر خارجه اردن در مرداد ماه و قبل از عملیات وعده صادق۱ سال‌جاری به تهران سفر کرد. وی گفته بود حامل پیامی از جانب رژیم صهیونیستی نیست و هدف اصلی سفرش را حل و فصل اختلافات ایران و اردن به منظور تأمین منافع دوجانبه اعلام کرده بود. وی گام نخست برای ممانعت از تشدید تنش‌ها در منطقه را توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه اعلام کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :