19 دی آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درباره پرونده هنرمندان ممنوع‌الکار تجدیدنظر می‌شود.
سیدعباس صالحی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره پرونده ممنوع‌الکاری برخی هنرمندان و بازگشت به کار، اظهار داشت: بخشی که در حقیقت به عنوان هنرمندانی که ممنوع‌الکار تلقی می‌شوند، مواردش مختلف است، تک‌تک این موارد در این دوره جدید مورد بررسی مجدد قرار می گیرد و تجدیدنظر کلی می‌شود.
وی همچنین بدون دادن وعده‌ای در دولت جدید برای مسکن هنرمندان، هر نوع قول جدیدی را منوط به اطمینان حاصل کردن از آن عنوان کرد.
زمانی قول می دهم که مطمئن شوم
وزیر فرهنگ در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اقدام‌ها و وعده دولت سیزدهم برای مسکن هنرمندان و برنامه و وعده های دولت چهاردهم اظهار داشت: اجازه بدهید این قول را زمانی بدهم که مطمئن شوم.
صالحی در پاسخ به این سوال که وزارت ارشاد برای قانونمند کردن سبک موسیقی رپ، برنامه‌ای در دست دارد؛ گفت: درباره این نوع موضوعات، اجازه بدهید معاونت هنری مستقر (یا تثبیت یا تغییر) شود، در شورا یا مجموعه‌ای که در دوره جدید استقرار پیدا می کند، موضوعاتی که یک مقداری مورد تفاوت نظر است آنجا تعیین تکلیف نهایی خواهد شد.
انتصابات تا آخر مهر نهایی می‌شود
صالحی درباره تاخیر در تعیین معاونت‌ها، گفت: قبلا هم گفتیم تا آخر مهر انتصابات انجام می شود، البته مسیر خود را طی می‌‍کند اما مسیر انتصابات، مسیر در فضای استعلام‌هاست و در این دوره استعلام‌ها سه گانه است.
وی افزود: البته انتصابات کمی طول کشیده، کمیته انتصابات هم کار خود را انجام خواهد داد. مجموعه معاونت‌ها در مسیر استعلام ها قرار دارد و همان قولی که دادیم تا پایان مهر ماه، از نظر ما قطعی است.
وی در پاسخ به این که یعنی ممکن است تئاتر به سازمان تبدیل نشود؟ گفت: هر سندی که مصوب شود آیین نامه های اجرایی آن ان شا الله تهیه خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :