19 دی آنلاین: یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش شهریه دانشگاه آزاد انتقاد کرد.
احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری به رئیس جمهوری گفت: یکی از وعده‌های رئیس جمهوری به جوانان و دانش آموزان تعلیق تاثیر نمره دیپلم در کنکور بود؛ از رئیس جمهوری می‌خواهم که صدای بی صدایان باشد و به این صدای بی صدایان پاسخ مثبت دهد. 
وی همچنین در تذکر دیگری خواستار پرداخت مطالبات گندمکاران شد و اظهار کرد: بهای گندم گندمکاران باید در اولین فرصت پرداخت شوند چرا که این کشاورزان در سخت‌ترین و بدترین شرایط اقتصادی به سر می‌برند. روزانه صدها نفر از استان‌هایی که هنوز بهای گندم آنها پرداخت نشده است پیگیر این موضوع هستند. 
این نماینده مجلس در پایان با انتقاد از افزایش شهریه دانشگاه آزاد خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شد و عنوان کرد: متاسفانه ۳۰۰ درصد شهریه دانشگاه آزاد را گران کرده‌اند.
گفتنی است؛ افزایش بی‌رویه شهریه دانشگاه آزاد باعث شده طی روزهای گذشته دانشجویان در مکان‌های مختلف از جمله دبیرخانه مرکزی دانشگاه و مجلس شورای اسلامی دست به تجمع اعتراضی بزنند. این دانشجویان به افزایش ناگهانی بیش از دو برابر شهریه‌ها اعتراض داشتند.
در حالی که طبق قانون، شهریه‌های دانشگاه آزاد سالانه باید بین 15 تا 25 درصد افزایش پیدا کند اما امسال دانشجویان هنگام ثبت‌نام با شهریه‌هایی که بیش از دو برابر افزایش یافته مواجه شده‌اند. 
این مساله برای دانشجویان رشته پزشکی به معضلی تبدیل شده است چراکه شهریه این دانشجویان در شرایط عادی هم مبلغ هنگفتی می‌شود و با این افزایش بسیاری از آنها از پرداخت این شهریه‌ها باز مانده‌اند.
  • نویسنده :
  • منبع :