19 دی آنلاین: سرپرست برنامه‌ریزی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در پاسخ به نگرانی‌ها درباره عدم دسترسی به واکسن آنفلوانزای برند هلندی، اعلام کرد که تاکنون حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دُز مجوز واردات این واکسن صادر شده و از این تعداد، نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار دُز به کشور وارد و در داروخانه‌ها توزیع شده است.
زهرا اعجمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون این واکسن‌ها در دسترس مردم قرار دارد و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
وی درباره فقدان موجودی واکسن آنفلوانزای وارداتی، به ویژه برند هلندی توضیح داد که در حال حاضر این واکسن‌ها در شرکت‌های پخش دارو و داروخانه‌ها موجود است همچنین ۲۵۰ هزار دُز واکسن خارجی نیز برای تزریق به گروه‌های پرخطر به معاونت بهداشت وزارت بهداشت تحویل شده است.
سرپرست برنامه‌ریزی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از مردم خواست که برای دریافت واکسن آنفلوانزا، از طریق سامانه تی‌تک به نشانی ttac.ir یا mobile.ttac.ir اقدام کنند و نزدیک‌ترین داروخانه‌ای که واکسن در آن موجود است را پیدا کنند.
براساس این گزارش، این توضیحات نشان می‌دهد که تمام تلاش‌ها برای تامین واکسن در حال انجام است و هرگونه کمبود به زودی برطرف خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :