19 دی آنلاین: رئیس اداره بیماری‌های عضلانی - اسکلتی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از اجرای طرح غربالگری پوکی استخوان در کشور خبر داد.
فاطمه حاجی ولی زاده رئیس اداره بیماری‌های عضلانی - اسکلتی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت روز دوشنبه اظهار داشت: پوکی استخوان یکی از مشکلات رایج در سالمندان است به طوری که هرچه سن بالاتر می رود، افراد بیشتر دچار پوکی استخوان می شوند که این مشکل در بانوان بالاتر است.
وی با بیان اینکه در سنین بالاتر از ۵۰ سالگی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد میانسالان و سالمندان در معرض خطر شکستگی قرار دارند، از برنامه وزارت بهداشت برای غربالگری پوکی استخوان در کشور خبر داد.
حاجی ولی زاده گفت: برنامه غربالگری پوکی استخوان در کشور آغاز شده این برنامه در ۴ دانشگاه کشور در حال اجرا است و در مرحله بعدی بعد از ایمکه از نتایج آن مطمئن شدیم سراسری خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: مصرف برخی از داروها، ابتلا به یک سری بیماری های خاص و مصرف داروهای حاوی کورتون نیز در بروز پوکی استخوان موثر است که نمی توان جلوی این عوامل را گرفت.
۲۸ مهر تا ۳ آبان هفته ملی سلامت استخوان نام گذاری شده است و ۲۹ مهر - ۲۰ اکتبر - روز جهانی پوکی استخوان نام دارد که برای امسال شعار «هر قدم یک گام به سوی استخوان های قوی تر» انتخاب شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :