19 دی آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه امشب با اشاره به سفر عراقچی به منامه گفت که گفت‌وگوهای مفید و سازنده‌ای با مقام‌های عالی‌رتبه دولت بحرین درباره تحولات منطقه و ضرورت افزایش تلاش‌ها برای حراست از امنیت و ثبات منطقه‌ای در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی‬⁩ انجام شد.
سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در مقصد نهست دور پنجم سفرهاش به منطقه در راستای تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تجاوزات نظامی این رژیم در لبنان به منامه سفر کرده، امروز با وزیر خارجه و پادشاه بحرین دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در بدو‌ ورود و در فرودگاه بحرین مورد استقبال عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین قرار گرفت.
اسماعیل بقایی که وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی می‌کند، امشب در این باره گفت: ⁧‬⁩وزیر امور خارجه و هیأت همراه امروز عصر وارد منامه پایتخت بحرین‬⁩ شد و با پادشاه حمد بن عیسی آل خلیفه و وزیر امور خارجه عبداللطیف بن راشد الزیانی دیدار کرد.
وی افزود: گفت‌وگو و تبادل نظرهای مفید و سازنده‌ای با مقام‌های عالی‌رتبه دولت بحرین در مورد تحولات منطقه و ضرورت افزایش تلاش‌ها برای حراست از امنیت و ثبات منطقه‌ای در برابر تشدید دامنه کشتار و تجاوز رژیم صهیونیستی به ویژه در ⁧‫غزه‬⁩ و ⁧‫لبنان‬⁩ صورت گرفت.
محمد علی‌بک دستیار وزیر و مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه نیز عراقچی را در این سفر همراهی می‌کند.
اسماعیل بقایی سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران از این سفر خبر داد و گفت که رایزنی‌ها ادامه خواهد داشت و امروز سفری به دو کشور مهم منطقه کویت و بحرین خواهیم داشت.
عراقچی در مقصد دوم این سفر به کویت می‌رود.
رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این به کشورهای لبنان، سوریه، عربستان سعودی‌،‌ قطر، عراق، عمان، اردن، مصر و ترکیه سفر کرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین امروز اعلام کرد که هیچ کشوری را در منطقه از رایزنی‌های خود مستثنی نمی‌کنیم و معتقدیم کمک به حفظ و ارتقای صلح و ثبات و امنیت در منطقه وظیفه همگانی است. 
  • نویسنده :
  • منبع :