19 دی آنلاین: آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که شش شرکت چینی را به دلیل حمایت از توسعه تسلیحات ایران و همچنین نوسازی ارتش چین به فهرست سیاه صادراتی اضافه کرده است.
به گزارش "سوث چاینا مورنینگ پست", تئا روزمان کندلر، دستیار وزیر بازرگانی آمریکا برای مدیریت صادرات، گفت: "ما به ایجاد اختلال در ارتباط با نهادهایی که به دنبال فرار از کنترلهای ما هستند و بر خلاف امنیت ملی آمریکا عمل می کنند، ادامه خواهیم داد. "
وزارت بازرگانی آمریکا ادعا کرد که این شرکت ها با حمایت از برنامه تسلیحاتی تهران و ارتش چین بر خلاف امنیت ملی آمریکا عمل می کنند.
این درحالی است که وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی، قوانین جدیدی را به بهانه محافظت از داده‌های دولت فدرال یا شخصی آمریکایی‌ها در برابر کشورهایی مانند چین، روسیه و ایران از طریق محدودیت‌های جدید برای برخی معاملات تجاری معرفی کرد.
این پیشنهاد که در ماه مارس ارائه شد، فرمان اجرایی صادر شده در اوایل سال جاری توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را اجرا می کند که هدف آن جلوگیری از استفاده به اصطلاح «دشمنان خارجی» از داده های مالی و ژنومیک در آمریکا و داده های سلامتی برای حملات سایبری، جاسوسی و باج خواهی است.
این قانون علاوه بر چین، روسیه و ایران در مورد ونزوئلا، کوبا و کره شمالی نیز اعمال خواهد شد.
وزارت خزانه داری آمریکا همچنین ماه گذشته به بهانه جنگ اوکراین نهادها و افرادی را در چین و روسیه تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، سه نهاد و یک فرد را به دلیل مشارکت در توسعه و تولید پهپادهای تهاجمی دوربرد سری گارپیا روسیه تحریم می کند.
از سوی دیگر، وزارت خزانه داری آمریکا ماه گذشته برای همسویی با رژیم صهیونیستی در پی عملیات وعده صادق ۲, تحریم های جدیدی علیه بخش نفتی و پتروشیمی ایران اعلام کرد.
موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یا رسول‌الله (ص)، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.
این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.
مطابق بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این اقدام پس از یک دوره خویشتنداری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به تجاوز و جنایات این رژیم انجام شد.
  • نویسنده :
  • منبع :