19 دی آنلاین: ورشکسته شدن یک شرکت بیمه خصوصی در حدود ۱۰ سال پیش علاوه بر اینکه مشکلات زیادی برای بیمه‌گذاران آن ایجاد کرد، موجب شد حاکمیت از منابع صندوق تامین خسارات بدنی و بیمه ایران اقدام به رفع مشکل مردم کند و حالا پرونده بازپس‌گیری منابع هزینه شده از بیت المال پس از هشت سال و بازگشت ملکی به ارزش حدودی پنج هزار میلیارد تومان به دارایی بیت المال به نتیجه رسیده است.
مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در پاسخ به ایرنا درباره آخرین اقدامات انجام شده برای شناسایی و احیای دارایی های این صندوق به عنوان منابع عمومی متعلق به مردم، گفـت: در سال های اخیر صندوق با همکاری ویژه قوه قضاییه و سایر دستگاه های امنیتی و انتظامی، گام های بسیار موثری برای مبارزه با مفاسد، حراست از بیت‌المال و احیای حقوق عامه برداشته است.
«مهدی قمصریان‌» در ادامه بیان‌داشت: آخرین دستاورد این همکاری های موثر، صدور احکام قطعی برای تعیین‌تکلیف یکی از املاک ارزشمند متعلق به صندوق موسوم به «ملک صحرا» و بازگشت آن به این نهاد عمومی غیردولتی بوده است.
وی، ارزش تقریبی این ملک را بر اساس کارشناسی های اولیه بیش از پنج‌هزار میلیارد تومان برآورد و تصریح‌کرد: این ملک و عمارت داخل آن جزو اموال و ساختمان‌هایی بوده که بابت پرداخت دیون بیمه توسعه در سال ۱۳۹۵ و با حکم قضایی به بیمه ایران و سپس صندوق تامین خسارت‌های بدنی منتقل شده بود.
قمصریان خاطرنشان‌کرد: با وجود حکم قضایی انتقال چهار دانگ از این ملک به صندوق، سال‌ها امکان بهره برداری و حتی ورود به این ملک نیز برای مالک جدید امکان پذیر نبوده است، اما اکنون با صدور سند تک برگ و تصرف ملک این مشکل رفع شده و ملک در ید صندوق تامین خسارات بدنی قرار گرفته است.
وی با اشاره به تاکید ارکان صندوق به‌ویژه مجمع و هیات نظارت برای بازپس‌گیری این اموال به حساب مردم، از برنامه ریزی و اجرای اقدامات مختلف و متنوع حقوقی و قضایی خبر داد و گفت: نکته جالب توجه دیگر این بود که متصرفان این ملک با وجود تنظیم قرارداد اجاره چند ساله با صندوق تا پایان سال ۱۴۰۰ با مبلغ کارشناسی، حتی یک ریال هم اجاره پرداخت نکردند که با صدور احکام قطعی در مراجع قضایی همه اجاره‌های معوق و جریمه دیرکرد نیز از آنان مسترد خواهد شد.
مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی با اشاره به اینکه این اقدامات مثبت جز با نگرش مثبت عزیزان در دستگاه قضایی، امنیتی، انتظامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بیمه مرکزی و بیمه ایران عملیاتی نمی‌شد، از نقش و اهتمام ویژه این دستگاه ها قدردانی کرد.
گفتنی است ملک مذکور به مساحت نزدیک به ۹ هزار متر مربع در منطقه الهیه تهران، دارای عمارتی چهار طبقه است که در ۲ طبقه آن گچبری ها و آیینه کاری های ویژه اجرا شده توسط استاد «عبدالکریم نوید تهرانی» با قدمت بیش از ۵۰ سال مشاهده می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :