19 دی آنلاین: وزیر امور خارجه ایران با اشاره به رایزنی‌های خود در کویت بیان کرد که دعوتنامه رئیس جمهور خطاب به امیر کویت برای سفر به تهران را هم تسلیم کرده است.
سید عباس عراقچی در خصوص رایزنی‌های خود در کویت در گفت‌وگویی اظهار داشت: دو دیدار فشرده با ولیعهد کویت و وزیر امور خارجه داشتم که به طور طبیعی در ادامه مباحثی که نسبت به وضعیت منطقه داشتیم، رایزنی‌های خوبی هم در این کشور صورت گرفت.
وی افزود: مواضع مشترک نسبت به محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت توقف درگیری‌ها و توقف حملات رژیم به لبنان و غزه مورد اشتراک نظر بود. هماهنگی برای اقداماتی در مجامع بین المللی و در سطوح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای جلوگیری از این حملات بحث شد.
عراقچی ادامه داد: همین طور در خصوص ضرورت رسیدگی به آوارگان و ضرورت کاهش تنش در منطقه و جلوگیری از افزایش تنش به شکل خطرناکی که صورت می‌گیرد بحث شد.
وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: مواضع ایران را تکرار کردم که ایران خواهان جنگ نیست البته از جنگ نمی‌ترسد. ما برای جنگ آمادگی کامل داریم اما به طور مشخص سیاست ما کاهش تنش‌ها و جلوگیری از یک جنگ فراگیر در کل منطقه است و در این راستا به مشورت خودمان ادامه خواهیم داد.
وی در خصوص دیدگاه مقامات کویت نیز گفت: دوستان ما در کویت هم دیدگاه‌های خوبی در این خصوص داشتند. ضرورت کاهش تنش‌ها مورد توافق همه کشورها در منطقه است. برخی از مسائل دوجانبه هم بحث شد.
عراقچی در آخر خاطرنشان کرد: دعوتنامه آقای پزشکیان خطاب به امیر کویت برای سفر به تهران را هم تسلیم کردم. موافقت اصولی در این مورد وجود دارد و ان‌شالله در مورد زمان و چگونگی آن مشورت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و این سفر در زمان مقتضی انجام خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :