19 دی آنلاین: فرماندار تفتان گفت: عقد قرارداد کارفرمایان کشاورزی، صنوف و صنعت تفتان با اتباع غیرمجاز ممنوع بوده و با کارفرمایان متخلف به شدت برخورد می‌شود.
علیرضا شهنوازان امروز جمعه در نشست اعضای کارگروه ساماندهی اتباع خارجی تفتان و بازدید از برخی کارگاه‌ها افزود: بر حسب تأکیدات هرگونه عقد قرارداد مسکن، فروش، اجاره و رهن واحدهای مسکونی و یا تجاری به اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است.
فرماندار تفتان ادامه داد: ساماندهی اتباع خارجی به عنوان یکی از دغدغه‌های ویژه و مهم این شهرستان پیگیری و تسریع شود.
وی با اشاره به اینکه ساماندهی اتباع غیرمجاز، امروز به یک ضرورت انکارناپذیر اجتماعی بوده و به مطالبه جدی مردمی تبدیل شده است، تصریح کرد: دولت در برخورد با ورود غیرمجاز اتباع خارجی مصمم است، نباید اجازه داد وجود اتباع خارجی غیرمجاز در سطح شهرستان باعث ایجاد مشکلات اجتماعی، امنیتی، بهداشتی و فرهنگی و غیره در شهر شود.
حمید شهنوازی -نماینده اتباع و مهاجران خارجی شهرستان تفتان- نیز به تشریح عملکرد این ارگان پرداخت و از کارفرمایان و پیمانکاران خواست از نیروهای بومی ایرانی در محیط کار استفاده و از جذب و بکارگیری اتباع فاقد مدارک جدا خودداری کنند.
شهنوازی اضافه کرد: فعالیت و سکونت اتباع خارجی غیرمجاز در بعضی صنوف سبب نارضایتی کارگران دائمی، فصلی و روزمزد در این شهرستان شده که در صورت رعایت نکردن با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی و قضایی می‌شود.
وی در ادامه به بررسی موانع و چالش‌های و آسیب های پیرامون حضور و سکونت و طرد اتباع خارجی غیرمجاز در شهرستان را ذکر و بر استفاده از خرد جمعی و هم‌افزایی و مشارکت افراد ذی‌نفوذ محلی تاکید کرد.
شهنوازی بر لزوم تقویت گشت‌های مشترک با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی، دستگاه‌ها ذیربط و اعضای کارگروه در خصوص جمع‌آوری اتباع غیرمجاز و پلمب صنوف و کارگاه ها تأکید کرد.
وی اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه از مضرات حضور اتباع غیرمجاز، را مهم ارزیابی کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :