19 دی آنلاین: فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از شهروندان خواست تا در دام جدید کلاهبرداران اینترنتی با ترفند «فروش کالاهای قیمتی» گرفتار نشوند.
سرهنگ هادی کیان مهر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بتازگی کلاهبرداری که با درج آگهی فروش «ظروف قیمتی» در یکی از سایت‌های فروش کالا از چند تن از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
وی اظهار داشت: با اعلام شکایت یک شهروند در باره کلاهبرداری صورت گرفته از وی در یکی از سایت‌های واسطه‌گر خرید و فروش کالا، بررسی این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شاهین شهر افزود: در بررسی مأموران مشخص شد شاکی آگهی فروش چند دست ظروف قیمتی عتیقه با قیمت بسیار وسوسه‌کننده را در سایت مشاهده و پس از تماس با آگهی‌دهنده، اقدام به پرداخت مبالغی تحت عنوان بیعانه کرده است.
وی خاطرنشان کرد: پس از واریز پول توسط خریدار، فروشنده گوشی خود را خاموش کرده و دیگر پاسخگوی تماس‌هایش نبوده است.
سرهنگ کیان مهر افزود: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس، متهم که از افراد سابقه‌دار ساکن در شهرستان بود، شناسایی و دستگیر و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که او تاکنون با این روش از ۶ شهروند دیگر نیز کلاهبرداری کرده است.
وی از شهروندان خواست در صورتی که قصد خرید یک کالا در سایت‌های واسطه‌گر را دارند، قبل از رویت و دریافت جنس از واریز هرگونه وجه نقد خودداری کنند زیرا حساب‌های اعلامی افراد کلاهبردار متعلق به خودشان نیست و به محض واریز وجه، فروشنده(کلاهبردار) دیگر پاسخگوی تماس‌های خریدار نخواهد بود.
فرمانده انتظامی شاهین شهر در عین حال از شهروندان خواست درصورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش دهند.
  • نویسنده :
  • منبع :