19 دی: گردان‌های حزب‌الله عراق سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات جنایتکارانه به واحد مسکونی در منطقه رضوانیه در اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد ردپای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی.آی.ای) را نشان می دهد و شواهد علمی زیادی در این باره وجود دارد.

به گزارش شبکه المیادین، این گروه مقاومت عراقی همچنین  خواستار تشکیل  یک کمیته مشترک بین الحشد الشعبی و وزارت کشور عراق برای انجام تحقیقات در جریان  عملیات جنایتکارانه در رضوانیه عراق شد.

کشته و زخمی شدن چند شهروند در حمله موشکی عصر دوشنبه به یک واحد مسکونی در نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد موجی از محکومیت و واکنش از سوی مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی عراق در پی داشته است.

در این حمله که تاکنون هیچ گروهی مسؤولیت آن را برعهده نگرفته است، پنج غیرنظامی کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شدند.

ائتلاف پارلمانی «الفتح» به رهبری «هادی العامری» در بیانیه‌ای با محکوم کردن اقدام تروریستی منطقه «الرضوانیه» در بغداد از دولت عراق خواست تا عاملان این جنایت زشت را شناسایی کند.

«مقتدی صدر» رهبر «جریان صدر» با انتشار توئیتی در این باره گفت که طرف‌های مشکوکی هستند که وضعیت را در عراق ملتهب می‌کنند و امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازند.

حجت الاسلام و المسلمین «اکرم الکعبی» دبیرکل «جنبش النجباء»  در پیامی نوشت: دو روز پیش نسبت به اقدامات خصمانه و فریب‌کارانه‌ی شیطان بزرگ هشدار داده بودیم؛ اقداماتی از قبیل برافروختن فتنه و درگیری که در راستای اهداف سوء آمریکا دنبال می‌شود.

«نوری المالکی» نخست‌وزیر پیشین و رهبر «ائتلاف دولت قانون» نیز با ابراز تاسف از این واقعه گفت که این حادثه تاکید می‌کند که جنایت‌های مجرمانه دشمنان و اصرارشان بر انجام اقدامات تخریبی کینه‌توزانه‌ای که عراق، امنیت و منافعش را هدف قرار می‌دهد، ادامه دارد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق عصر دیروز (دوشنبه) در پی اصابت موشک به خانه‌ای در محله رضوانیه بغداد، دستور بازداشت نیروهای امنیتی مقصر و پیگیرد فوری عوامل این حادثه را صادر کرد.

ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق گفته که الکاظمی دستور رسیدگی فوری به این حادثه و پیگرد قانونی عاملان از هر گروه و جناحی را برای مجازات آنها به شدیدترین شکل صادر کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا