19 دی: مشاور وزیر آموزش و پرورش به سهم محرومیت از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: حدود سه و نیم میلیون نفر فاقد ابزار هوشمند بوده و یا دسترسی به اینترنت ندارند.

حسن الحسینی در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سه نوع خدمت در شاد ارائه می‌شود گفت: یک خدمت پایه و عمومی برای همه دانش آموزان ارائه می‌شود. بخش ارزش افزوده را داریم که به عنوان رقیب همکار وارد شاد می‌شود و به زودی در شاد فعال خواهد شد. خدمت سوم فوق برنامه و سرگرمی ها، امور پرورشی، ورزشی و ... است.

وی با بیان اینکه در بخش زیرساخت‌ها با بانک اطلاعاتی دانش آموزان روبرو هستیم که ساماندهی معلمان و دانش آموزان در آن ثبت می‌شود گفت: پلتفرم شاد با مجموعه امکاناتی که در آن تعبیه شده از حالت صرفا خبری به حالت آموزشی تبدیل شده است و حضور و غیاب، آزمون ساز و... از امکانات جدید آن است.

وی افزود: احراز هویت بر اساس بانک اطلاعاتی سناد انجام می‌شود.

مسئول شبکه شاد با بیان اینکه تلفیقی بودن آموزش‌ها به شدت مورد تاکید ماست و امسال با آموزش تلفیقی به استقبال بازگشایی مدارس رفتیم گفت: منطقه و زوم بندی حضور دانش آموزان در شبکه شاد انجام شد. ابزار‌های هوشمند مختلف، چون موبایل‌ها و تبلت‌ها امکان اتصال به شبکه شاد را دارند.

وی با بیان اینکه سه نوع خدمت در شاد ارائه می‌شود گفت: یک خدمت پایه و عمومی برای همه دانش آموزان ارائه می‌شود. بخش ارزش افزوده را داریم که به عنوان رقیب همکار وارد شاد می‌شود و به زودی در شاد فعال خواهد شد. خدمت سوم فوق برنامه و سرگرمی ها، امور پرورشی، ورزشی و ... است.

الحسینی با اشاره به امکانات شاد گفت: وجود ۴۰۰ کلاس لایو همزمان، پیاده سازی فرایند‌های سه جانبه مدرسه، خانواده و دانش آموزان، امکان کنترل فرایند‌های آموزشی وجود کارپوشه دانش آموز، وجود فعالیت‌های فوق برنامه درسی، امکان گزارش گیری منظم به خانواده ها، امکان تبادل تجارب آموزشی در شادینو، امکان تبادل محتوای صوتی دوطرفه و شادنما از جمله امکانات شبکه شاد است.

وی افزود: ۲۰۰ نفر در مرکز پاسخگویی تلفنی به سوالات و مشکلات مخاطبان پاسخ می‌دهند.

مسئول شبکه شاد گزارشی آماری از شاد ارائه و اظهار کرد: ۱۱ میلیون و ۴۰۸ هزار دانش آموز که احراز هویت شده اند در شبکه عضوند. ۱۰۰ هزار و ۹۹۹ مدیر مدرسه و ۶۴۷ هزار و ۸۱۴ معلم عضو شاد هستند. سهم شاد از فضای مجازی ۸۰ درصد و سهم نرم افزار‌های دیگر ۲۰ درصد است. همچنین از ۱۱ میلیون دانش آموز، ۲۰ درصد ثبت نام کرده اند، اما فعال نیستند. ۶۲.۵۸ درصد کل دانش آموزان در شبکه شاد هستند.

وی به سهم محرومیت از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: حدود سه و نیم میلیون نفر فاقد ابزار هوشمند بوده و یا دسترسی به اینترنت ندارند. سهم محرومیت از شاد، سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یعنی ۲۱ درصد دانش آموزان است و اختلاف ۳۰۰ هزار نفری به دانش آموزانی برمی گردد که ابزار هوشمند قرضی استفاده کرده اند.

وی فهرستی از مشکلات شبکه شاد و سهم آن‌ها ارائه کرد و گفت: ۱۰ درصد کندی ورود، عادت سنتی ۱۰ درصد، اشکالات نرم افزاری ۱۰ درصد، عدم دسترسی به ابزار مناسب ۱۰ درصد، عدم مدیریت برنامه ریزی و ترافیک ۱۰ درصد و آشنایی کم مدیران ۱۰ درصد و کندی و سرعت ۱۵ و ورود به بانک اطلاعات پایه سناد ۲۰ درصد بوده است.

  • نویسنده :
  • منبع :