19 دی: وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با هشدار نسبت به فروپاشی کابینه ائتلافی دو حزب لیکود و آبی-سفید در چند روز آینده، اظهار کرد: در صورتی که شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، کابینه با شرایط فعلی‌اش چند روز دیگر دوام نخواهند آورد.

به گزارش سایت العهد، امیر اوحانا، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از حزب لیکود با حمله به حزب آبی-سفید، شریک لیکود در کابینه ائتلافی گفت: آنها تلاش می‌کنند با انتصاب یک دادستان جدید، توجه‌ها را از استعفای وزیر گردشگری دور کنند.

اوحانا گفت: اگر آبی-سفید منطقی نیندیشد و از مشارکت در سیاست دست برندارد، به سمت یک انتخابات پیش خواهیم رفت.

پس از آنکه اساف زمیر، وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی عصر جمعه استعفای خود را به دلیل شرایط فعلی این رژیم و نیز اعتراض به تصمیمات نتانیاهو در مورد کرونا اعلام کرد، رسانه‌های دشمن اعلام کردند که آبی-سفید تلاش می‌کند فورا یک دادستان عمومی ثابت را تعیین کند.

میکی زوهار، رئیس ائتلاف حاکم در اراضی اشغالی از حزب لیکود ابراز امیدواری کرد، آبی-سفید از کابینه خارج شده و انتخابات به زودی برگزار شود.

اما بنی گانتس، رئیس حزب آبی-سفید قصدی برای خروج از ائتلاف کابینه ندارد و معتقد است چنین اقدامی به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجازه خواهد داد دست‌کم در طول شش ماه هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، در صورت شیوع دوباره کرونا و بازگشت بحران اقتصادی، نتانیاهو به دلیل عملکرد ضعیفش و میزان رضایت از او، شخصا هزینه‌ای را متحمل می‌شود.

با وجود تعیین محدودیت‌هایی از سوی مسؤولان اسرائیلی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مخالفان نتانیاهو به برگزاری تظاهرات علیه او در مناطق مختلف شهر قدس اشغالی ادامه می‌دهند و دراین تظاهرات درگیری‌هایی میان معترضان و پلیس این رژیم شکل گرفت که در جریان آن تعدادی از تظاهرکنندگان بازداشت شدند.

از طرف دیگر، "رام شیفع" عضو کنست رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بی‌اعتمادی به بنیامین نتانیاهو به اوج رسیده است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این عضو ائتلاف آبی سفید اظهار کرد که با این حال او بهتر است به فکر استعفا باشد.

شیفع تصریح کرد: تنها چیزی که اکنون باید مورد توجه قرار گیرد، حضور اسرائیلی‌ها در خیابان است و باید به این درک برسیم که بی‌اعتمادی به نخست وزیر به اوج رسیده و کاملا واضح است که اگر او استعفا دهد، می‌توانیم مملکت را به شیوه‌ای صحیح و سالم اداره کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا