19 دی: رئیس جمهور، روستائیان را تولید گران بزرگ کشور بویژه در دوران جنگ اقتصادی دشمنان خواند و با برشمردن اقدامات و دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید در حوزه توسعه روستاها تاکید کرد که جنگ اقتصادی دشمنان، بدگویی کانال های ضد انقلاب و سخنان ناروا و ناآگاهانه برخی افراد در داخل، تاثیری در روحیه و تلاش های دولت ندارد و این تلاش و خدمت، تا روز و ساعت آخر فعالیت آن، مثل روز اول ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر دوشنبه در آئین افتتاح 6 هزار و 750 طرح عمرانی، 26هزار و 512 طرح اشتغال روستایی و عشایری و 72هزار و 282 واحد مسکن روستایی در سراسر کشور گفت: افتتاح امروز طرحهای ملی روستایی و عشایری با هزینه بیش از 13 هزار میلیارد تومان بیانگر بخش محدودی از تلاش های دولت در راستای توسعه روستاهای کشور است.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید با همه توان و با افتخار، برنامه های توسعه ای کشور را در شرایط جنگ اقتصادی پیش برده است، اظهارداشت: همه آنهایی را که علیه ایران صحبت می‌کنند به مجادله می‌طلبیم و از آنها می‌خواهیم که با آمار و ارقام به صحنه بیایند تا ببینیم در برق و آب وضعیت ما و دیگر کشورها چگونه است.

دکتر روحانی با اشاره به اهمیت تولید و تامین امنیت غذایی جامعه، گفت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی، تامین امنیت غذایی کشور با افزایش تولید و خودکفایی در تامین نیازمندی های کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و روستائیان و عشایر در این راه نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بار اصلی در تولید محصولات کشاورزی و خودکفایی در این زمینه بر دوش روستائیان است، گفـت: در سال های اخیر روستاها علاوه بر ایفای نقش در تولید محصولات کشاورزی اعم از دامی، زراعی و باغی در زمینه توسعه گردشگری نیز نقش آفرین شده اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این دولت برغم همه مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی دشمنان، درحد توان در بخش های مختلف خدمات ارزشمندی را خدمت روستائیان و عشایر عزیز در سراسر کشور عرضه کرده است، اظهار داشت: امروز بالغ بر 99 درصد روستاهای کشور دارای برق هستند و هر هفته 35 روستا در شرایط بهره مندی از آب آشامیدنی سالم و پایدار قرار می گیرد و تا پایان این دولت 10 میلیون روستایی از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند بود.

وی گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور در این دولت را اقدامی قابل توجه برشمرد و افزود: امروز علاوه بر اینکه در زمینه گاز خودکفا شده ایم و حتی در فصل زمستان هم گاز را به کشورهای همسایه صادر می کنیم، بخش اعظم روستاهای کشور تحت پوشش شبکه گاز قرار دارند.

دکتر روحانی افزود: قبل از این دولت، به 14 هزار روستا گازرسانی شد و در این دولت 32 هزار روستا از نعمت گاز برخوردار شده است و این یک افتخار بزرگ برای دولت است.

رئیس جمهور همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان با اجرای طرح تحول سلامت و بهبود وضعیت بهداشت و درمان روستاها با ساخت خانه های بهداشت روستایی اشاره کرد و افزود: امروز کار مقابله با بیماری کووید 19 در کشور با خودکفایی انجام می شود.

دکتر روحانی همچنین به توسعه ارتباطات و شبکه ملی اطلاعات در روستاها اشاره کرد و افزود: با کار بزرگی که در این حوزه انجام شده به تدریج همه روستاهای کشور به شبکه هوشمند ارتباطی متصل می شوند و اثر بزرگ این خدمات این است که می بینیم روستایی ما دارای سلامت بیشتر، امکانات آموزشی بیشتر، بهداشت بیشتر و راههای ارتباطی گسترده تر و ایمن تر است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه شرایط روستاها را به گونه ای قرار می دهیم که مسئله مهاجرت از روستا به شهر متوقف شود، گفت: وقتی روستاها تخلیه شوند و حاشیه نشینی در شهرها افزایش یابد، هزاران مشکل اجتماعی و اقتصادی بوجود می آید. مهم این است که روستاها به گونه ای رشد کنند که روستایی عزیز ما نیازی به مراجعه به شهر نداشته باشد.

دکتر روحانی توسعه اشتغال روستایی را از دیگر اقدامات مهم دولت در مورد روستاها و عشایر عنوان کرد و افزود: روستایی برای ادامه زندگی خود نیاز به شغل و درآمد دارد و این دولت با استفاده از یک میلیارد دلار سرمایه تامین شده از صندوق توسعه ملی با موافقت رهبر معظم انقلاب، کار ارزشمندی در زمینه اشتغال زایی روستایی به انجام رسانده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از همه مردم کشور و بویژه روستائیان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس و جنگ نظامی دشمنان علیه ایران همه مردم به جبهه ها رفتند و در خط مقدم مبارزه بودند، امروز هم که جنگ اقتصادی به ملت ایران تحمیل شده مردم ما مقاوم و استوار ایستاده اند و روستائیان با تلاش خود برای تولید در این مقاومت نقش اساسی دارند.

دکتر روحانی با اشاره به خودکفایی کشور در زمینه تولید گندم، گفت: امروز با تلاش روستائیان، کشاورزان و تولیدکنندگان، تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی با قدرت ادامه دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه می دانیم مردم امروز با تحریم و جنگ اقتصادی دشمنان، در شرایط سختی قرار دارند، تصریح کرد: مهم این است که ملت ما با مقاومت و ایستادگی خود دشمن را شکست داد و ثابت کرد که ما تسلیم نمی شویم و تسلیم نخواهیم شد.

دکتر روحانی تاکید کرد: تردید ندارم که این جنگ اقتصادی دشمن برای مدت طولانی نمی تواند ادامه یابد و دشمنان تسلیم مقاومت ملت ایران خواهند شد و ما دشمن را وادار به تسلیم خواهیم کرد.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود، بهره مندی یک میلیون و 500 هزار نفر از ساکنان روستاها از بیمه تامین اجتماعی را هدیه دولت به روستائیان و عشایر در آستانه روز ملی روستا و عشایر اعلام کرد و گفت: این دولت تا پایان راه خود در کنار روستائیان و عشایر عزیز خواهد بود و تلاش می کنیم همه با هم و در کنار هم در مقابل جنگ اقتصادی دشمن پیروز شویم.

دکتر روحانی همچین با اشاره به فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ، گفت: امسال به خاطر شرایط بهداشتی و مردم ایران نتوانستند به زیارت مشرف شوند و در خانه های خود عزاداری می کنند اما خداوند حتما اجر و پاداش زیارت را برای آنها منظور خواهد کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :