19 دی: دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران گفت: اسامی ۴۵ شخصیت حقیقی و حقوقی آمریکایی که به نوعی دخیل در تحریم‌های ظالمانه و ضد انسانی علیه ملت ایران بودند در اختیار دادستان تهران قرار دادیم.

علی باقری کنی عصر امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید از بیمارستان کودکان مفید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما با تمام ابزارهای قانونی و حقوقی که در عرصه داخلی و بین‌المللی وجود دارد با عزمی جدی برای مقابله با جنایت‌ها ایستاده‌ایم و امروز اعلام می‌کنم که اسامی ۴۵ شخصیت حقیقی و حقوقی آمریکایی که به نوعی دخیل در تحریم‌های ظالمانه و ضد انسانی علیه ملت ایران بودند در اختیار دادستان تهران قرار دادیم تا طبق مواد قانونی تحت تعقیب قرار دهند.

باقری کنی تصریح کرد: طبق قوانینی که در اختیار دستگاه قضایی است و بر اساس ماده ۵ قانون مقابله با اقدامات تروریستی اسامی این افراد به دادستان تهران اعلام می‌شود تا آنها را تحت تعقیب قضایی قرار دهند و رسیدگی کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه اظهار کرد: امروز توفیقی دست داد در خدمت همکاران در بیمارستان مفید باشیم و با تلاش‌ها و اقدامات جهادی کادر درمانی و سلامت کشور در مبارزه با ویروس کرونا به واسطه تحریم‌های ظالمانه باشیم.

باقری کنی خاطرنشان کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که درست است دشمنان از هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌کنند اما کادر درمان با همه تلاش اجازه نمی‌دهند که خللی در تامین دارو و درمان و نیازهای بیماران ایجاد شود.

باقری کنی گفت: بهترین دلیل برای این مساله وضعیتی است که مشاهده می‌کنیم که علیرغم همه تنگناها که بیگانگان انجام دادند ولی ایران کشوری پیشرو است و این نشان دهنده آن است که جوانان کشور در مراحل مختلف از جمله درمان تلاش حداکثری دارند و این چیزی از ضد انسانی بودن رفتار دشمنان ایران علی الخصوص آمریکایی‌ها کم نمی‌کند.

معاون رئیس دستگاه قضا گفت: ما به عنوان دستگاه قضا تلاش می‌کنیم تا اقدامات خصمانه دشمنان را بی پاسخ نگذاریم. آمریکایی‌ها تلاش حداکثری گذاشتند و کشورهای اروپایی هم با این تلاش آنها همکاری می‌کنند و حتی دامنه تحریم را به عرصه بهداشت رساندند.

وی افزود: تفاوت کسانی که دارو، درمان و بهداشت را مورد تحریم قرار می‌دهند با داعشی‌ها در این است که داعشی‌ها با شمشیر عریان آدم می‌کشند، اما اینها با تحریم‌های صدا خفه کن کودکان و بیماران را می‌کشند مانند اتفاقاتی که در کشور یمن رخ می‌دهد. 

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: جنایت‌های بسیاری برای تحریم‌های ظالمانه ایجاد شده است و به نظرم برخی دولت‌های اروپایی که دست به تحریم دارو می‌زنند تفاوتی با داعشی‌ها و تروریست‌ها ندارند. فقط داعشی‌ها پشت پوشش دین خود را پنهان می‌کنند و اینها پشت حقوق بشر خود را پنهان کرده‌اند. 

باقری کنی اظهار کرد: این دولت‌ها در حالی که اشک تمساح می‌ریزند اما در برابر کشور یمن نه تنها هیچ اقدامی انجام نداده‌اند بلکه به تحریم هم دامن می‌زنند. آنها در این عرصه از هیچ تلاشی دریغ نکردند و کودکان نیازمند یمنی به دارو نیاز دارند و فریاد معصومانه کودکان یمنی به کشورهای اروپایی و آمریکایی این است که جنایت بس است و دیگر جنایت نکنید.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: به عنوان دستگاه قضا این اطمینان را به مردم می‌دهیم که دستگاه قضا با استفاده از همه ابزارهای حقوقی و قانونی عزم این را دارد که با استفاده از قدرت شمشیر قانون و حقوق مدنی حتماً به پیگرد متهمان ناقض حقوق ملت ایران ادامه خواهد داد تا زمانی که آنها به دست دادگاه سپرده شوند و مجازات قانونی برای‌شان تعیین شود.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: ما به عنوان دستگاه قضا مسئول هستیم که حق سلامتی مردم بدون دغدغه‌ای دنبال شود.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا