19 دی: سنگاپور در هنگام شیوع ویروس کرونا، به کسانی که مشتاق فرزندآوری هستند کمک مالی ارایه می دهد.

به گزارش سی ان ان، معاون نخست وزیر سنگاپور گفت: این تشویق به منظور اطمینان خاطر دادن یه افرادی است که با فشار مالی روبرو شده و نگران شغل خود هستند.

هنگ سوئی کیت روز دوشنبه به نمایندگان مجلس گفت: باز خوردهایی که ما دریافت کرده ایم حاکی از این است که شیوع کرونا باعث شده برخی از والدین مشتاق، برنامه های خود برای فرزندآوری را به تعویق بیندازند.
وی افزود: "این کاملاً قابل درک است، به ویژه هنگامی که آنها با عدم اطمینان از درآمد خود روبرو هستند."

هنگ گفت این کمک دولت بخشی از هزینه های مالی فرزند آوری را از دوش والدین برمی دارد، اما با این حال او نگفت که چه مقدار از طرف دولت پرداخت خواهد شد.

علی رغم واکنش خوب سیستم بهداشت عمومی این کشور که تا حد زیادی موفق به کنترل شیوع کرونا شده است، اما اقتصاد سنگاپور به رکود عمیقی فرو رفته است.

به گفته اقتصاددانان، تولید ناخالص داخلی احتمالاً در سه ماهه دوم 12.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و این "شدیدترین افت ثبت شده" تا به اکنون است.

سنگاپور یکی از کمترین میزان زاد و ولد در جهان را دارد، آماری که تلاش دولت های متوالی برای معکوس کردن آن تا به حال ناموفق بوده است.

طبق اعلام سازمان ملی آمار، نرخ باروری سنگاپور در حال حاضر فقط 1.14 تولد در هر زن است.

طبق اعلام بانک جهانی، سنگاپور با این نرخ زاد و ولد در کنار هنگ کنگ قرار می گیرد و فقط کره جنوبی و پورتوریکو نرخ پایین تری دارند.

  • نویسنده :
  • منبع : انتخاب