۱۹ دی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقشار کم درآمد در طرح تأمین کالاهای اساسی دو برابر دیگران سهم دارند، گفت: خانواده‌های مرفه در این طرح سهمیه‌ای ندارند.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ۱۹ دی در مورد عملکرد مجلس یازدهم، اظهار داشت: مجلس یازدهم در ریل کاری خود قرار گرفته و در حوزه قانون‌گذاری و نظارت برنامه‌ها را دنبال می‌کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیشتر وقت کمیسیون امنیت ملی در این مدت صرف بررسی پاسخ‌های لازم به خصومت‌های آمریکا شده و پاسخ آمریکا را خواهیم داد و مقابل دشمنی آنها ساکت نمی‌مانیم.

وی بیان کرد: در حوزه تقنین، طرح حمایت از صنایع پایین دستی نفت، طرح رسیدن به تولید ۱۹۰ هزار سو برق هسته‌ای، طرح اصلاح ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران، طرح الحاق یک بند به تبصره بودجه ۹۹ برای تأمین تجهیزات آموزش مجازی دانش‌آموزان مناطق محروم، تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری وزارت نیرو بر اساس عدالت و شفافیت، طرح اقدام متقابل علیه آمریکا و طرح تأمین کالای اساسی را دنبال کردیم.

رضایی در مورد طرح تأمین کالای اساسی مردم نیز گفت: امیدوارم این طرح با تصویب نهایی مجلس و تأیید شورای نگهبان به زودی اجرایی شود.

 

وی ادامه داد: در قالب این طرح، ماهانه سهمیه هر خانوار به آنها تعلق خواهد گرفت که سهمیه اقشار کم‌درآمد دو برابر دیگران است و خانواده‌های مرفه هم سهمیه‌ای ندارند.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: تأمین امنیت غذایی خانوار از مهمترین اهداف اجرای این طرح است زیرا اجرای این طرح تا حدودی مشکلات مردم را حل می‌کند.

طرح شفافیت آرا در مجلس در حال بررسی است

وی در مورد طرح شفافیت آرا نیز اظهار داشت: این طرح در مجلس در حال بررسی است اما بنده همه آرای دارای حساسیت و اهمیت خود را به صورت شفاف به مردم اعلام می‌کنم.

رضایی با اشاره به اینکه خودرو دناپلاس را نگرفته‌ام و درخواستی هم در این زمینه نداشته‌ایم، تصریح کرد: نمایندگان برای انجام امور نمایندگی به خودرو نیاز دارند ولی این نباید موجب سوءاستفاده از بیت‌المال شود که البته قرار شد این خودروها متعلق به مجلس باشد.

جلوی رانت به مسئولان باید گرفته شود

وی با بیان اینکه با هر نوع رانتی که نصیب مسئولان و نمایندگان مجلس شود مخالفم، تأکید کرد: ما باید مانند مردم زندگی کنیم و در کنار آنان باشیم تا متوجه مشکلات و نیازهای آنها باشیم و اگر کسی نمی‌تواند در این شرایط کار کند نباید مسئولیتی بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: تمرکز نمایندگان باید بر مسئله معیشت، گرانی، افزایش اشتغال و کنترل قیمت دلار و سکه باشد.

رضایی در مورد مقابله با فساد نیز بیان کرد: تعارفی در دفاع از حقوق مردم نداریم و با مدیران ناکارآمد و فاسد مقابله و جلوی خائنین به مردم می‌ایستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :