19 دی: سخنگوی شورای نگهبان در حساب توییتری خود نوشت: استرداد مدیرعامل فراری بانک سرمایه یک گام مهم جهت ناامن کردن فضا برای مجرمان اقتصادی است.

عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «امنیت برای فعال اقتصادی، ناامنی برای مجرم اقتصادی»، استرداد مدیرعامل فراری بانک سرمایه یک گام مهم در جهت ناامن کردن فضا برای مجرمان اقتصادی است.

وی افزود: سایر دولت‌های غربی نیز باید به حمایت از مجرمان و متهمان اقتصادی پایان دهند و آنها را برای اجرای عدالت به ایران مسترد نمایند.

به گزارش ایرنا، در پی دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر بازگرداندن مجرمین و متهمین اقتصادی، «علیرضا حیدرآبادی‌پور» مدیرعامل اسبق بانک سرمایه که درحین تحقیقات مقدماتی از کشور خارج شده بود با تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به کشور مسترد شد.

این نخستین بار است که یک مجرم اقتصادی از اروپا به کشور بازگردانده می‌شود.

حیدرآبادی‌پور به اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع متهم بوده و در جریان محاکمه برخی از مدیران بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور به طور غیابی به ۱۲ سال حبس محکوم شده است.

نامبرده براساس وضعیت قرمز اعلام شده از سوی بازپرس پرونده و با هماهنگی پلیس اینترپل ایران شناسایی و دستگیر و طی انجام تشریفات قانونی به کشور بازگردانده شد.

  • نویسنده :
  • منبع :