19 دی: جانشین فرماندهی انتظامی اهواز گفت: هنوز موردی از مرگ یک دانش آموز در اهواز بر اثر برنامه «مومو»گزارش نشده است.

سرهنگ کیومرث کشوری شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تا کنون هیچ موردی از مرگ دانش آموزان بر اثر برنامه «مومو» به نیروی انتظامی اعلام نشده است.

وی گفت: اما با توجه به اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا آموزش به صورت مجازی شده است و کودکان و نوجوانان از فضای مجازی بیشتر استفاده می کنند از خانواده ها تقاضا داریم که از فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی مراقبت کنند.

همچنین پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا به نقل از سرهنگ شاهین حسنوند رییس پلیس فتا بیان کرد: موضوعی با عنوان چالش مومو در شبکه‎های اجتماعی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفته است. 

وی  با اشاره به پیامی که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود گفت: در روزهای گذشته پیامی به نام "چالش مومو " در شبکه‌های اجتماعی بخصوص واتساپ منتشر شده که اغلب در استان‌های جنوبی شاهد آن بوده‌ایم و برخی کاربران که بیشتر آن‌ها دانش آموز بوده‌اند، این پیام‌ها که حاوی تصاویر مومو هستند، دریافت کرده‌اند.

سرهنگ حسنوند افزود: برای برخی از کاربران واتس اپ از حساب‌های کاربری با شماره ایرانی و خارجی پیام‌هایی به زبان فارسی ارسال شده بود که از آن‌ها خواسته شده بود در چالش مومو شرکت کنند؛ مومو با استفاده از یک حساب کاربری واتس‌آپ، یک لینک تماس برای افراد ارسال کرده و پس از شروع به گفتگو با افراد، آنها را به رفتارهای خطرناک دعوت می‌کند.

وی گفت: متاسفانه کلیپ‌های چالش مومو باعث نگرانی خانواده‌ها شده و این نگرانی‌ها را به فرزندان خود منتقل کرده و باعث ایجاد اضطراب در آنها شده است.

وی گفت: بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا نشان داده که عمده این پیام‌ها با انگیزه ایجاد مزاحمت ارسال شده است که درخواست ما از والدین این است که با فرزندان خود صحبت کرده و به آنها اطمینان خاطر دهند که هیچ نگرانی در این مورد نداشته باشند.

سرهنگ حسنوند افزود: پلیس فتا پیش‌تر در خصوص خطرات احتمالی استفاده دانش‌آموزان از پیام رسان‌های خارجی هشدار داده بود، ولی متاسفانه همچنان شاهدیم که والدین اینترنت بدون محدودیت را در بستر یک پیام رسان خارجی در اختیار فرزند خود قرار می‌دهند و همین موضوع زمینه ساز این گونه مشکلات شده است.

وی  از والدین خواست بر استفاده فرزندان خود از پیام رسان‌های خارجی نظارت کنند و آنها را برای آموزش مجازی به نرم افزارهای خارجی راهنمایی نکنند و اگر به هر دلیل نیاز به استفاده از بستری غیر از برنامه شاد بود از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند.

وی در پایان از هموطنان خواست، هرگونه مشکل و موارد مشکوک در فضای مجازی را با سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir  بخش فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

بر اساس این گزارش، مطالبی در فضای مجازی مبنی بر مرگ یک کودک ۱۱ ساله در اهواز بر اثر سکته قلبی به دلیل استفاده از برنامه مجازی «مومو» منتشر شده است که تا کنون هیچ مرجع رسمی انگلیسی را تایید نکرده است. 

  • نویسنده :
  • منبع :