19 دی آنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: کشاورزان موظفند در اسرع وقت نسبت به جمعآوری پسماندهای کشت بهاره از جمله پلاستیک و نوار تیپ آبیاری اقدام کنند، در غیر این صورت به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
علی صفری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: بر اساس ماده ۱۳ ضوابط مدیریت اجرایی پسماند کشاورزی، اجتناب از جمعآوری ضایعات در اراضی جرم محسوب میشود و مسئولیت آن حتی در صورت اجاره زمین بر عهده مالک خواهد بود.
وی افزود: مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها موظفند از اراضی دارای اخطاریه قبلی بازدید کرده و در صورت تداوم تخلف، ضمن صدور اخطار جدید، آخرین تعهد کتبی کشاورزان را اخذ کنند تا پیش از معرفی به مراجع قانونی، فرصت نهایی برای جمعآوری پسماندها فراهم شود.
صفری تاکید کرد: رعایت این دستورالعمل علاوه بر پیشگیری از تخلفات، نقش مهمی در حفظ محیط زیست و ارتقای بهرهوری کشاورزی استان دارد.
وی افزود: مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها موظفند از اراضی دارای اخطاریه قبلی بازدید کرده و در صورت تداوم تخلف، ضمن صدور اخطار جدید، آخرین تعهد کتبی کشاورزان را اخذ کنند تا پیش از معرفی به مراجع قانونی، فرصت نهایی برای جمعآوری پسماندها فراهم شود.
صفری تاکید کرد: رعایت این دستورالعمل علاوه بر پیشگیری از تخلفات، نقش مهمی در حفظ محیط زیست و ارتقای بهرهوری کشاورزی استان دارد.
- نویسنده :
- منبع :
https://19dey.com/news/95177












