19 دی آنلاین: هوای قم به علت آلاینده ذرات معلق در شرایط ناسالم قرار دارد.
دانشگاه علوم پزشکی در اطلاعیه‌ای هوای شهر قم و قنوات را در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرد.
در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان، امروز دوشنبه مورخ ۱۷ آذرماه شاخص کیفیت هوا در شهر قم و قنوات به علت آلاینده ذرات معلق (PM۲/۵) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
در ضمن با توجه به پیش بینی و اعلام اداره کل هواشناسی استان مبنی بر پایداری هوا، ادامه این وضعیت یا افزایش غلظت آلاینده‌ها تا روز سه شنبه ۱۸ آذرماه محتمل می‌باشد. 
توصیه می‌شود: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :