19 دی: رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در رشته‌ توییتی محورهای دیدار خود با وزیر خارجه کشورمان را تشریح کرد.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصاحله افغانستان یکشنبه شب در رشته توییتی نوشت: از ملاقات با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خشنود شدم. ما در خصوص روند صلح افغانستان، گفت‌وگوهای بین افغانی در دوحه و مسائل قابل توجه دوجانبه تبادل نظر کردیم.

وی در توییت دیگری نوشت: من با تشکر از دعوت دولت ایران و موضع اصولی همیشگی این کشور در خصوص تلاش‌ برای صلح افغان‌ها بر روابط برادرانه میان دو کشور اشاره داشتم و تاکید کردم که صلح و ثبات در افغانستان به مثابه صلح و ثبات در منطقه و ورای آن است.

عبدالله عبدالله در توییت دیگر نوشت: محمدجواد ظریف ضمن خوش‌آمدی‌گویی به هیات‌ ما، به ما از حمایت مداوم ایران از روند صلح افغانستان اطمینان داد.

عبدالله عبدالله روز یکشنبه در راس هیاتی وارد تهران شد. وی در سفر سه روزه خود به ایران قرار است با رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفتگو کند.
وی امروز علاوه بر ظریف با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی هم دیدار کرد.

عبدالله عبدالله در توییتی در خصوص دیدارش با قالیباف نوشت: دیدار سازنده‌ای با محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران داشتم. ما در خصوص روند صلح افغانستان و پیشرفت در مذاکرات دوحه گفت‌وگو کردیم. آقای قالیباف به ما اطمینان داد که مجلس از صلح پایدار در افغانستان حمایت می‌کند.

عبدالله عبدالله قرار است بعد از ظهر فردا نیز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

روند مذاکرات میان دولت افغانستان و گروه طالبان، مناسبات دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای، اصلی ترین محورهای گفتگو میان عبدالله با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور خواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا