19 دی: یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای بیشتر نقاط کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود و از بعد از ظهر سه‌شنبه و روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بارش باران همراه با وزش باد آغاز می‌گردد.

وی ضمن اشاره به اینکه این مناطق با کاهش نسبی دما همراه هستند، افزود: دریای خزر با توجه به این شرایط مواج و متلاطم است.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه در سواحل شرقی دریای خزر و ارتفاعات شمالی استان خراسان شمالی بارش‌ها به صورت پراکنده رخ می‌دهد و روز پنجشنبه مناطق شمال شرق کشور کاهش نسبی دما دارند.

 رفیعی افزود: طی ۳ روز آینده برای بخش‌هایی از سیستان‌وبلوچستان و شرق استان‌های کرمان و هرمزگان وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و در بعضی ساعات غبار محلی دارد و حداکثر دما امروز در پایتخت ۲۴ درجه است که نسبت به دیروز یک درجه افزایش دما دارد و حداقل دمای آن به ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای حداقل ۴ درجه زیر صفر و بعد از آن همدان و کرمان با دمای یک درجه زیر صفر ثبت شده‌است و گرم‌ترین مرکز استان دیروز عباس با دمای حداکثر ۳۷ درجه سانتی‌گراد بوده‌است.

  • نویسنده :
  • منبع : میزان