19 دی آنلاین: مدیرکل زندانهای استان خراسان جنوبی از اجرای چند برنامه اشتغالزایی و حرفهآموزی برای زندانیان رأیباز در این استان خبر داد.
علی عبدی مدیرکل زندانهای استان خراسان جنوبی، در جریان پانزدهمین تور رسانهای قوه قضاییه و در بازدید از مزرعه پرورش شترمرغ در جمع خبرنگاران، گفت: در چارچوب برنامههای پیشبینیشده و با هماهنگی مسئولان مربوطه، تلاش شده است بخشی از خدمات و زحمات کارکنان زندانها و همچنین اقدامات انجامشده در حوزه بازتوانی و اشتغال زندانیان به جامعه معرفی شود.
وی با اشاره به بازدید از مزرعه پرورش شترمرغ گفت: مجموعهای که امروز مورد بازدید قرار گرفت، بزرگترین مزرعه شترمرغ در شرق کشور و سومین مزرعه شترمرغ در سطح کشور به شمار میرود که حدود چهار هزار قطعه شترمرغ در آن پرورش داده میشود.
عبدی افزود: تولیدات این مجموعه هم در حوزه صنعتی و گوشت و هم در زمینه واگذاری برای نگهداری و پرورش به متقاضیان عرضه میشود. زندانیانی که در این مجموعه مشغول به کار هستند، در یک محیط واقعی کار آموزش میبینند و پس از آزادی، از طریق بنیاد تعاون زندانیان امکان ادامه فعالیت شغلی برای آنان فراهم میشود.
مدیرکل زندانهای خراسان جنوبی، گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ نفر از زندانیان رأیباز در این مزرعه مشغول به کار هستند و حقوق و دستمزد آنان بر اساس قانون کار پرداخت میشود. در مراحل ابتدایی و دوره آموزش، میزان دستمزد کمتر است، اما پس از کسب مهارت، پرداختها مطابق قانون کار انجام میشود.
عبدی با اشاره به ترکیب جرایم این افراد بیان کرد: عمده زندانیان شاغل در این مجموعه از محکومان جرایم مرتبط با مواد مخدر هستند.
وی گفت: جزئیات مربوط به روند تولید، از مرحله جوجهکشی تا پرواربندی و فروش و همچنین آمار دقیق اشتغال زندانیان در داخل مجموعههای زندان، از سوی مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان بهصورت کامل تشریح خواهد شد.
وی با اشاره به بازدید از مزرعه پرورش شترمرغ گفت: مجموعهای که امروز مورد بازدید قرار گرفت، بزرگترین مزرعه شترمرغ در شرق کشور و سومین مزرعه شترمرغ در سطح کشور به شمار میرود که حدود چهار هزار قطعه شترمرغ در آن پرورش داده میشود.
عبدی افزود: تولیدات این مجموعه هم در حوزه صنعتی و گوشت و هم در زمینه واگذاری برای نگهداری و پرورش به متقاضیان عرضه میشود. زندانیانی که در این مجموعه مشغول به کار هستند، در یک محیط واقعی کار آموزش میبینند و پس از آزادی، از طریق بنیاد تعاون زندانیان امکان ادامه فعالیت شغلی برای آنان فراهم میشود.
مدیرکل زندانهای خراسان جنوبی، گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ نفر از زندانیان رأیباز در این مزرعه مشغول به کار هستند و حقوق و دستمزد آنان بر اساس قانون کار پرداخت میشود. در مراحل ابتدایی و دوره آموزش، میزان دستمزد کمتر است، اما پس از کسب مهارت، پرداختها مطابق قانون کار انجام میشود.
عبدی با اشاره به ترکیب جرایم این افراد بیان کرد: عمده زندانیان شاغل در این مجموعه از محکومان جرایم مرتبط با مواد مخدر هستند.
وی گفت: جزئیات مربوط به روند تولید، از مرحله جوجهکشی تا پرواربندی و فروش و همچنین آمار دقیق اشتغال زندانیان در داخل مجموعههای زندان، از سوی مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان بهصورت کامل تشریح خواهد شد.
- نویسنده :
- منبع :
https://19dey.com/news/95823












