19 دی آنلاین: سه ماهواره ایرانی کوثر، ظفر ۲ و پایا با سایوز به مدار لئو پرتاب شدند.
بعد از ظهر امروز سه ماهواره نسخه دوم کوثر، ظفر۲ و پایا یا طلوع ۲ با ماهواره بر سایوز از پایگاه وستوچنی روسیه به مدار لئو پرتاب شدند.
پایا که با نام طلوع ۳ نیز شناخته میشود، یکی از اصلیترین ماهوارههای این مأموریت است، نوع مأموریت آن سنجش از دور و تصویربرداری زمین تعریف شده است.
ماهواره ظفر ۲ نسخه جدیدتر ماهواره سنجشی «ظفر» است که نوع مأموریت آن سنجش از دور، تصویربرداری و تحلیل دادههای محسوس تعریف شده است.
نسخه دوم ماهواره کوثر نسخه بهبودیافته کوثر ۱ است حضور و سنجش از دور، دادههای سطحی و پشتیبانی اینترنت اشیاء از مأموریتهای نسخه دوم کوثر است.
بر اساس برآوردها در ساعت ۱۹ و ۷ و ۱۹ و ۹ و ۱۹ و ۱۱ ثانیه به وقت ایران به ترتیب ماهوارههای ظفر، پایا و کوثر در مدار خود قرار میگیرند.
همچنین در ساعت ۲۰ امشب اولین ارتباط زمینی از پایگاه ماهدشت با این ماهوارهها صورت خواهد گرفت.
پایا که با نام طلوع ۳ نیز شناخته میشود، یکی از اصلیترین ماهوارههای این مأموریت است، نوع مأموریت آن سنجش از دور و تصویربرداری زمین تعریف شده است.
ماهواره ظفر ۲ نسخه جدیدتر ماهواره سنجشی «ظفر» است که نوع مأموریت آن سنجش از دور، تصویربرداری و تحلیل دادههای محسوس تعریف شده است.
نسخه دوم ماهواره کوثر نسخه بهبودیافته کوثر ۱ است حضور و سنجش از دور، دادههای سطحی و پشتیبانی اینترنت اشیاء از مأموریتهای نسخه دوم کوثر است.
بر اساس برآوردها در ساعت ۱۹ و ۷ و ۱۹ و ۹ و ۱۹ و ۱۱ ثانیه به وقت ایران به ترتیب ماهوارههای ظفر، پایا و کوثر در مدار خود قرار میگیرند.
همچنین در ساعت ۲۰ امشب اولین ارتباط زمینی از پایگاه ماهدشت با این ماهوارهها صورت خواهد گرفت.
- نویسنده :
- منبع :
https://19dey.com/news/96001












