19 دی آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اعلام اینکه نخستین سیگنالهای هر سه ماهواره بومی «ظفر ۲»، «پایا» و «کوثر» که عصر یکشنبه به فضا پرتاب شدند، با موفقیت دریافت شده است، گفت: این موضوع، سلامت فنی و عملکرد صحیح آنها پس از قرارگیری در مدار را تأیید میکند.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید ستار هاشمی، شامگاه یکشنبه با اشاره به فرآیند برقراری ارتباط اولیه با این ماهوارهها افزود: سیگنالهای سه ماهواره «ظفر ۲»، «پایا» و «کوثر» در مرکز کنترل ماهواره ماهدشت، ایستگاه قشم و همچنین مرکز کنترل صاایران دریافت شد و دریافت همزمان سیگنالها از چند مرکز کنترلی، بیانگر پایداری ارتباط و صحت عملکرد سامانههای مخابراتی این ماهوارههاست.
وی با تأکید بر اینکه دریافت سیگنال، نخستین گام کلیدی پس از پرتاب ماهوارهها به شمار میرود، تصریح کرد: موفقیت در این مرحله، زمینه لازم برای ادامه پایشهای فنی، تثبیت مداری و آغاز مراحل بعدی مأموریتهای پیشبینیشده را فراهم میکند.
وی با تأکید بر اینکه دریافت سیگنال، نخستین گام کلیدی پس از پرتاب ماهوارهها به شمار میرود، تصریح کرد: موفقیت در این مرحله، زمینه لازم برای ادامه پایشهای فنی، تثبیت مداری و آغاز مراحل بعدی مأموریتهای پیشبینیشده را فراهم میکند.
- نویسنده :
- منبع :
https://19dey.com/news/96019












