19 دی آنلاین: مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد، از فعالیت یک سامانه بارشی در سطح استان خبر داد و گفت: این سامانه از صبح شنبه ۱۳ دی‌ماه وارد استان شده و تا یکشنبه فعال خواهد بود.
مهران حیدری بنی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، فعالیت این سامانه با بارش باران و برف، مه‌آلودگی، افزایش تغییرات فشار در سطح زمین و کاهش محسوس دما همراه خواهد بود.
وی با بیان اینکه این سامانه تمامی مناطق استان قم را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: ارتفاعات غربی و جنوبی استان بیشترین اثرپذیری را از این سامانه خواهند داشت و احتمال لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی و اختلال در ترددهای جاده‌ای به‌ویژه در محورهای کوهستانی وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی قم با تأکید بر لزوم رعایت توصیه‌های ایمنی، خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در مناطق کوهستانی خودداری کرده و در صورت تردد، خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
حیدری بنی همچنین به کشاورزان توصیه کرد با توجه به کاهش دما و احتمال یخ‌زدگی، تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی اتخاذ کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :